×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۳
اجرای برنامه جامع راهبردی برای توسعه خدمات و خطوط کسب‌وکار بانک

 به گزارش تجارت گردان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه، با حضور دکتر «غلامرضا فتحعلی» مدیرعامل، جمعی از مدیران و نمایندگان انفورماتیک همایش فناوری اطلاعات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برگزار شد.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه ایران در این همایش با اشاره به عملکرد بانک گفت: بانک موفق شد امسال با پرداخت بیش از ۴ میلیون و ۷۰۰هزار فقره وام، رکورد جدیدی در شبکه بانکی کشور ثبت کند.

وی با تأکید بر هدف‌گذاری بانک برای انتفاع همه ذی‌نفعان، از سهامداران تا مشتریان، تصریح کرد: مطالبات بانک کمتر از یک درصد است که این امر با رعایت قاعده انصاف، اعتبارسنجی دقیق و استفاده از هوش مصنوعی محقق شده است.

اجرای برنامه جامع راهبردی برای توسعه خدمات و خطوط کسب‌وکار بانک

فتحعلی با اشاره به رتبه دوم بانک در سامانه آرش، گفت: امسال عمده تسهیلات و افتتاح حساب‌ها به صورت غیرحضوری انجام شده است.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با تشریح برنامه جامع راهبردی بانک که با توجه به شرایط اقتصادی، فناوری و روش‌های کسب‌وکار تدوین شده است، خاطرنشان ساخت: هدف از اجرای این برنامه توسعه خدمات و خطوط کسب‌وکار است.

وی از تشکیل شرکت فناوری در بانک و توسعه سرزمین هوشمند مهر خبر داد و افزود: خدمات ارزی، بانکداری باز و تعهدات، خدمات بازارهای مالی، بیمه و سرمایه و همچنین خدمات مشاوره مدیریت به سبد خدمات بانک اضافه خواهد شد.

اجرای برنامه جامع راهبردی برای توسعه خدمات و خطوط کسب‌وکار بانک

انجام ۵۶ میلیون تراکنش در کانال‌های مدرن بانک

مهندس «حمیدرضا توسلی» عضو هیأت مدیره و معاون فناوری اطلاعات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به اهمیت فناوری در سازمان‌های امروزی، گفت: امروز فناوری در هر سازمان سه سطح قابل خوانش دارد: راهبردی، کسب‌وکار و عملیاتی.

وی در تشریح سطح راهبردی، گفت: در این سطح، بانک یا سازمان باید به این سوال پاسخ دهد که آیا قرار است در زیست‌بوم دیجیتال قرار بگیرد یا خیر؟ کانال‌ها و محصولات نیز در بعد راهبرد قابل بیان است.

معاون فناوری اطلاعات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، سطح کسب‌وکار را لایه دیگر راهبرد دانست و افزود: در این سطح، قرار است هزینه‌ها را کاهش دهیم یا درآمدها را افزایش دهیم، موضوع کاهش بهای تمام شده کالا نیز در این سطح مطرح می‌شود.

توسلی با اشاره به عملکرد بانک در حوزه تراکنش‌ها، خاطرنشان ساخت: تراکنش‌های شتابی بانک به ۹ میلیون و تراکنش کانال‌های مدرن نیز به ۵۶ میلیون عدد در روز رسیده است.

اجرای برنامه جامع راهبردی برای توسعه خدمات و خطوط کسب‌وکار بانک

شکل‌گیری اکوسیستم قرض‌الحسنه در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

دکتر «رضا قرائی‌پور» معاون برنامه‌ریزی و تحول بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز با اشاره تاریخچه قرض‌الحسنه در کشور، گفت: تأسیس صندوق جاوید در سال ۱۳۴۲، تصویب قانون بانکداری بدون ربا و استفاده از قرض‌الحسنه در تجهیز و تخصیص منابع و تأسیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال ۱۳۸۶ سه نقطه عطف در تاریخ قرض‌الحسنه کشور است.

وی با بیان اینکه نقطه عطف چهارم، ایجاد و راهبری اکوسیستم قرض‌الحسنه در کشور است، خاطرنشان ساخت: امروز بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به عنوان نخستین و بزرگترین بانک قرض‌الحسنه کشور این اکوسیستم را راهبری می‌کند.

قرائی‌پور افزود: ایجاد اکوسیستم قرض‌الحسنه، بانکداری قرض‌الحسنه را به ابعاد گوناگون زندگی مردم وارد می‌کند؛ به گونه‌ای که کارت قرض‌الحسنه، به «کارت زندگی» تبدیل می‌شود.

اجرای برنامه جامع راهبردی برای توسعه خدمات و خطوط کسب‌وکار بانک

توسعه نیروی انسانی بانک با توجه به تحولات آینده

قاسمی با بیان اینکه با توجه به پیشرفت‌های فناوری کارکرد نیروی انسانی در سال‌های آینده تغییر خواهد کرد، اظهار داشت: بر همین اساس بانک برنامه دارد سیاست‌های جذب نیرو را با توجه شرایط آینده اصلاح کند.

وی افزود: بانک برنامه توسعه نیروی انسانی و خدمات غیرحضوری را همزمان پیش می‌برد.

اجرای برنامه جامع راهبردی برای توسعه خدمات و خطوط کسب‌وکار بانک

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.