×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۳ دی , ۱۴۰۳
اجرای تعمیرات سالانه و فاز دوم به‌روزرسانی سیستم‌های اتوماسیون تاندم‌میل نورد سرد

پس از اجرای موفقیت‌آمیز این عملیات تعمیراتی بزرگ و به‌روزرسانی سیستم‌ها، خبرنگار فولاد در مصاحبه با مدیران، رؤسا و کارشناسان ناحیه نورد سرد، اهمیت و مزایای اجرای این پروژه‌ها را جویا شده است که ماحصل این گفت‌وگوها را در ادامه می‌خوانید.

بهزاد بهادرانی، مدیر ناحیه نورد سرد:
خط تاندم‌میل به‌عنوان مهم‌ترین خط نورد سرد کشور و اصلی‌ترین تأمین‌کننده نیاز صنایع خودروسازی و لوازم‌خانگی نقش استراتژیکی در صنعت فولاد کشور ایفا می‌کند. همین ملاحظات باعث شد در طی سالیان گذشته، انجام به‌روزرسانی در این واحد با ریسک‌های فراوانی مواجه باشد؛ بنابراین بعد از انجام طرح توسعه در سال جاری که با برنامه‌ریزی مدون و تدوین طرح گام‌به‌گام در جهت به‌روزرسانی قسمت‌های مختلف واحد در حوزه برق و اتوماسیون مطابق با نقشه راه مشخص انجام شده است، شاهد تداوم و افزایش تولید در این خط هستیم.

محسن استکی، مدیر محصولات سرد:
خط تاندم‌میل در صنعت فولاد نقش بسیار مهمی در تأمین مواد اولیه صنایع پایین‌دستی کشور دارد. همچنین تولید گریدهای خاص مورداستفاده در برخی صنایع کشور با توجه به شرایط تحریمی می‌تواند چالش‌های بسیاری بزرگی برای کشور ایجاد کند؛ بنابراین با چنین شرایطی، وجود ریسک‌های احتمالی در خصوص عدم راه‌اندازی به‌موقع خط جزو دغدغه‌های اصلی مدیریت ارشد فولاد مبارکه بود. در این مهم، بعد از برگزاری جلسات متعدد و بررسی جوانب کار تصمیم بر آن شد تا تعویض تابلوهای PLC در دو مرحله انجام شود. به همین منظور خط تاندم‌میل از تاریخ ۲۱ تا ۲۹ تیرماه متوقف شد و فاز اول پروژه تغییر PLCهای خط طبق برنامه زمان‌بندی‌شده با موفقیت انجام شد. در ادامه بعد از اطمینان از عملکرد تجهیزات و بررسی ریسک‌های موجود، فاز دوم پروژه از ۲۰ آبان ماه به مدت ۵ روز انجام و خط وارد مرحله راه‌اندازی شد.

مرتضی اکبری، رئیس واحد تاندم‌میل:
علاوه بر به‌روزرسانی انجام‌شده در قسمت برق و اتوماسیون، در همین بازه زمانی، شات‌دان سالانه خط با پیش‌بینی حدود ۵۰۰۰ نفر ساعت برنامه‌ریزی و اجرا شد.

فعالیت‌های گروه برق و اتوماسیون نیز به میزان ۱۵۰۰ نفر ساعت انجام گردید و از مهم‌ترین فعالیت این گروه می‌توان به اتمام تعویض کلیه MCCهای اصلی و تابلوهای PLC خروجی خط، اجرای تعمیرات اساسی موتورهای اصلی قفسه ۳ نورد به میزان ۵۰۰ نفر ساعت و همچنین اجرای استانداردهای سالانه مربوط به گروه‌های مختلف کاری به نحو مطلوب اشاره کرد.

از حدود ۵۰۰۰ نفر ساعت فعالیت برنامه‌ریزی به میزان ۳۵۰۰ نفر ساعت فعالیت مربوط به گروه مکانیک و هیدرولیک بود که از مهم‌ترین فعالیت این گروه به تعویض مجموعه تنظیم‌کننده ورق در لوپ پایین و اصلاح صفحات اسکرودان‌های پایین قفسه‌های نورد واحد اشاره کرد که با توجه به حساسیت تولید و زمان‌بر بودن این دو فعالیت، انجام آن‌ها برای اولین بار در واحد اتفاق افتاد.

همچنین انجام پروژه رنگ‌آمیزی کف و بدنه اتاقک‌های مربوط به ترانس‌های ۶۳ کیلوولت و اجرای زیباسازی بدنه اصلی قفسه‌های نورد و تست و راه‌اندازی خط بدون مشکل از جمله فعالیت‌های انجام‌شده در گروه تولید است.

ایمان دوستی، سرپرست تعمیرات برق و اتوماسیون:
روند فعالیت‌ها و به‌روزرسانی تجهیزات در قسمت برق و اتوماسیون به بهترین شکل ممکن انجام شد. برخی از مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده دیگر عبارت‌اند از: اتمام پروژه جایگزینی PLCهای واحد با تابلوهای قدیمی، انجام تست‌های عملیاتی به‌صورت آفلاین و آنلاین، بهینه‌سازی لوپ‌های کنترلی نورد در خط تاندم، ساخت و تعویض ۶ عدد از تابلوهای فرمان بین قفسه‌های نورد در جهت افزایش (IP) تا ۵۴ با توان داخلی کشور، اتمام پروژه جایگزینی MCC جدید به‌جای MCC های قدیم، سرویس اساسی موتورهای قفسه ۳ نورد و رنگ‌آمیزی کامل کاور موتورهای اصلی خط نورد.

تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده سالانه آبان ماه ۱۴۰۲ علی‌رغم حجم زیاد درخواست کارها، محدودیت زمانی و تداخل کاری با رعایت استانداردهای ایمنی، نظارت کامل واحد HSE مرکز، ایمنی ناحیه نورد سرد، بدون هرگونه حادثه فردی و تجهیزاتی با موفقیت به پایان رسید.

مرتضی اکبری، رئیس واحد تاندم‌میل، در پایان از حمایت‌های معاونت‌ها و مدیریت‌های مختلف شرکت و همچنین از زحمات کلیه مدیران و کارکنان و کارشناسان گروه‌های تعمیراتی، دفاتر فنی و پیمانکاران حاضر در ناحیه صمیمانه تشکر و قدردانی کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.