به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از پایگاه خبری توانیر، مصطفی رجبی با اشاره به این که شرکت توانیر در راستای رفاه حال مشترکان برق، امکان قرائت کنتور و ارسال اطلاعات مصرف برق ازجانب خود مشترکان را از طریق درگاههای دیجیتال فراهم کرده است، تاکید کرد: استفاده از این امکان کاملا اختیاری است و در صورتی که مشترکان تمایل به استفاده از این روش نداشته باشند، همکاران صنعت برق برای قرائت کنتور مراجعه خواهند کرد.
رجبی خاطرنشان کرد: مشترکانی که هنگام مراجعه مامور در محل حضور ندارند و یا به هر دلیلی تمایل ندارند مامورین قرائت به محل مراجعه نمایند، میتوانند پس از دریافت پیامک شرکت توزیع و در بازه زمانی مشخص شده در پیامک ارسالی، اطلاعات مصرف را از طریق سایت اینترنتی www.saapa.ir و یا اپلیکیشن خدمات غیرحضوری برق که از سایت شرکتهای توزیع قابل دریافت است، اعلام نمایند.
سخنگوی صنعت برق ادامه داد: در همین جهت شرکتهای توزیع پس از بررسی و صحت سنجی اطلاعات مصرف، قبض برق را صادر خواهد کرد.
وی گفت: بدیهی است درصورت عدم ارسال اطلاعات و یا ارسال اطلاعات نادرست مامورین طبق روال قبل جهت قرائت مراجعه خواهند نمود.
رجبی یادآور شد: باتوجه به امکانات ویژه پیش بینی شده در اپلیکیشن خدمات غیرحضوری برق، از جمله امکان ارسال اطلاعات مصرف صرفا با عکس گرفتن از کنتور با گوشی همراه و ارسال آن در محیط نرم افزار و راهنمایی نحوه قرائت باتوجه به نوع کنتور، توصیه میشود اپلیکیشن پیش بینی شده را در گوشی همراه نصب و از آن برای این منظور استفاده شود.
سخنگوی صنعت برق با بیان این که این نرم افزار علاوه بر فراهم کردن امکان ارسال اطلاعات مصرف برق، امکان مشاهده و پرداخت قبض صادر شده را فراهم مینماید، خاطرنشان کرد: در آیندهای نزدیک کلیه خدمات (غیرحضوری) فروش و پس از فروش شرکت برق از طریق این نرم افزار ارائه خواهد شد.