×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | اجرای طرح ملی سوآپ کود اوره

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل ازمدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: به دنبال جلسات متعدد با شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت‌های تولیدکننده کود اوره، اجرای طرح ملی سوآپ کود اوره پس از ۳ سال توقف مجدداً آغاز شد.
آقای حمید رسولی گفت: آغاز طرح ملی سوآپ کود اوره در شرکت‌های پتروشیمی خراسان با مقدار ۵۰ هزار تن پس از مذاکرات فشرده اجرایی و آغاز شد.
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اضافه کرد: با عنایت به ثمرات و نتایج مثبت اجرای این طرح ملی، سالیانه از بارگیری و حمل فله هزاران تن کود اوره از شرکت پتروشیمی پردیس عسلویه به مقصد استان‌های غربی، شمال غربی، شمالی و شمال شرقی جلوگیری و بخش عمده نیاز استان‌های مذکور از شرکت‌های پتروشیمی خراسان و کرمانشاه و با کم‌ترین میزان جابجایی و هزینه تامین می‌شود.
گفتنی است: سوآپ نوعی قرارداد برای تبادل یک جریان نقدی در آینده است و این روش به طرفین معامله کمک می‌کند تا در مقابل ریسک نوسانات نرخ ارز، مقاوم‌تر بوده و آن را بهتر مدیریت کنند. یعنی به جای اینکه دو کشور با یک نرخ در زمان حال معاملات خود را انجام دهند، با در نظر گرفتن یک نرخ متوسط و پرداخت‌های دوره‌ای ارز دو طرف معامله به مدیریت ریسک‌های ناشی از نوسانات نرخ ارز اقدام می‌کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.