به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی پستبانک ایران، مهندس توحیدی تصریح کرد: این روش احراز هویت با هدف حذف دریافت اسناد کاغذی از مشتریان انجام گرفته و علاوه بر ارتقاء امنیت، اصالت احراز هویت را نیز تضمین میکند. بهگونه ای که با ترکیب کارت ملی هوشمند و اثر انگشت در کنار تطابق چهره مشتری با تصویر کارت ملی وی، شعب و باجههای بانکی از اصالت مشتری اطمینان پیدا میکنند.
وی افزود: با بهرهگیری از این روش، دیگر نیازی به دریافت کپی شناسنامه و کارت ملی مشتری بصورت کاغذی نیست و صرفاً نگهداری کدرهگیری که پس از انجام مراحل احراز هویت بیومتریک، بصورت نرمافزاری تولید و ارائه و در قالب فایل نگهداری میشود، کفایت میکند.
رییس ادارهکل راهبری و نظارت برسامانههای نرمافزاری پستبانکایران اضافه کرد: در مرحله اول ۱۲دستگاه احرازهویت بیومتریک در شعب پستبانکایران فعال شده که شامل؛ شعب استان قزوین و شش شعبه استان تهران است و راهاندازی آن در باجههای بانکی نیز مدنظر می باشد.
وی خاطرنشان ساخت: درحال پایش نقاط ضعف و قوت و اخذ بازخوردهای حاصله از این روش به جهت ارتقاء و بهبود هستیم و بطور موازی نیز طرح توسعه در تمامی شعب بانک را تا بهمنماه سال جاری در دستور کار قرار داریم.
توحیدی گفت: دستگاههای احراز هویت بیومتریک قابلیت ارائه خدمات پایه بانکی را دارا بوده و در همین راستا، خدمات افتتاح حساب نیز بهزودی برروی این بستر به مشتریان ارائه خواهد شد.
وی درپایان افزود: عدم تبادل اسناد کاغذی بین مشتری و بانک که با توجه به شیوع ویروس کرونا میتواند موجب انتقال بیماری باشد از یک سو و صرفهجویی در وقت و زمان اشخاص و کاهش هزینهها و ارتقاء کیفیت و امنیت خدمات از سوی دیگر از مهمترین آثار استقرار دستگاههای احراز هویت بیومتریک میباشد.