×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۹ تیر , ۱۴۰۳
احیای بیش از ۹ هزار واحد اقتصادی در دولت سیزدهم / توسعه عرضه اعتباری پتروشیمی به صنایع دیگر

کریم‌‌پور امروز (دوشنبه، ۲۱ خرداد) در نخستین همایش ملی عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی با بیان اینکه عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی بسیاری از واحدهای پایین‌‌‌دست را احیا کرد، گفت: شهید جمهور به صورت تخصصی احیای واحدهای اقتصادی را پیگیری و دنبال می‌کرد و احیاگر واحدهای اقتصادی بود.

وی افزود: بیش از ۹ هزار واحد اقتصادی در دولت سیزدهم در کشور احیاء شد که منجر به ایجاد ۲۱۵ هزار نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه در دولت سیزدهم احیاء شده است، ادامه داد: هیچ‌ واحدی هم‌اکنون به راحتی تعطیل نمی‌شود و راهکارهای مختلفی برای احیای واحدهای اقتصادی در کشور تدوین شده است.
کریم‌پور استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در راستای احیای واحدهای اقتصادی را افتخاری در دولت سیزدهم دانست و گفت: بیش از ۱۰۰۰ واحد اقتصادی توسط احیاگرهای خصوصی احیا شده‌اند که این استفاده از ظرفیت‌های بخش‌های غیردولتی در اقتصاد، هنر دولت سیزدهم بود.وی ادامه داد: عرضه اعتباری پتروشیمی از کارهای زیرساختی است، این کار باید در صنعت فولاد، صنعت مس ، صنعت آلومینیوم و در زنجیره لوازم خانگی هم تکرار شود تا چرخ تولید در تمامی این بخش‌های مهم بچرخد؛ شرکت ملی صنایع پتروشیمی باید تجارب موفق خویش را در اختیار صنایع دیگر قرار دهد.
دبیر اجرایی نهضت احیای واحدهای اقتصادی نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: صنعت پتروشیمی در این دولت قله زنی کرده است، از حدود ۲ سال پیش تاکنون بالغ بر ۱۲۰ همت تأمین مالی با عرضه اعتباری شده و در برخی ماه‌ها میزان عرضه اعتباری به ۱۰ همت رسیده که این موفقیت، افتخارآمیز است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.