به گزارش تجارت گردان؛ مهدی مقصودی در گفتگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه این منابع صرف خرید سه هزار و ۱۹۶ گوشی تلفن همراه هوشمند برای نامه رسانها شده است، افزود: «این اقدام به منظور ثبت به موقع و واقعی فرایند توزیع پستنامههای ثبتی انجام شده است.»
وی با تاکید بر اینکه تجهیز موزعین به گوشیهای هوشمند، بهبود کیفیت توزیع مرسولات در نقاط دور دست را به همراه دارد، افزود: «توزیع هوشمند و تامین رضایت مشتریان از دیگر پیامدهای مثبت تجهیز موزعین به گوشی هوشمند است.»
وی هدف از ایجاد صندوق کیفیت سرویس اتحادیه پستی جهانی QSF را بهبود کلی عملکرد خدمات از جمله توزیع پستنامههای خارجه وارده عنوان کرد و افزود: «این صندوق با هدف بهبود کیفیت توزیع مرسولات، هزینه خرید گوشیهای هوشمند را از طریق تعریف پروژه، در اختیار پست جمهوری اسلامی ایران قرار داده است.»
مدیرکل دفتر ارتباطات و امور بین الملل در خصوص عملکرد این صندوق نیز گفت: «براساس احکام UPU سالانه درصدی از درآمد سرویس پست نامه خارجه واصله از کشورهای توسعه یافته و صنعتی به پروژههای بهبود کیفیت این سرویس در کشورهای در حال توسعه و کمتر توسعه یافته اختصاص مییابد.»
به گفته وی، با ارتقا و بهبود کیفیت سرویس توزیع مرسولات خارجه، شاخص یکپارچه توسعه پستی اتحادیه در رکن “قابلیت اطمینان” افزایش یافته و رتبه ایران را در ارزیابی جهانی بهبود میبخشد.
شاخص یکپارچه توسعه پستی(۲IPD) متشکل از چهار رکن قابلیت اطمینان، دسترسی، مرتبط بودن و انعطافپذیری است. با بهبود کیفیت توزیع مرسولات خارجه، امتیاز رکن “قابلیت اطمینان” که برگرفته از تجزیه و تحلیل کلان دادههای حاصل از رهگیری مرسولات بینالمللی و سرعت توزیع مرسولات وارده میباشد، ارتقاء و افزایش میبخشد.