×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
اختصاص ۱۴۰۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه برای اشتغال زنان سرپرست خانوار در ۳سال متوالی

تجارت گردان | اختصاص ۱۴۰۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه برای اشتغال زنان سرپرست خانوار در ۳سال متوالی

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود، در مراسم دوازدهمین سالگرد تأسیس بانک، با حضور فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی و عباس معمارنژاد، معاون امور بانک و بیمه وزارت اقتصاد، اسناد همکاری را با دو نهاد حمایتی کمیته امداد و بهزیستی تبادل کرد. در این مراسم عسگریان، معاونت مشارکت‌های مردمی کمیته امداد و یزدان‌مهر، معاونت مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی نیز حضور داشتند.

در سال جاری، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در همکاری با سازمان بهزیستی و کمیته امداد، تسهیلات ۴۰ میلیارد تومانی را که از محل منابع خیرین در طرح همیاران مهر جمع‌آوری شده، به اشتغال زنان سرپرست خانوار اختصاص داده است. از دیگر طرح‌های حمایت از اشتغال بانک قرض‌الحسنه مهر ایران می‌توان به ۳۳ هزار فقره وام اشتغال‌زایی بانون در طرح اندوخته بانوان مهر ایران به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان اشاره کرد که با همکاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، تخصیص داده شده است.

بخش عمده‌ای از متقاضیان تسهیلات ارزان‌قیمت قرض‌الحسنه، زنان سرپرست خانوار و خانوارهای تحت پوشش سازمان‌های حمایتی هستند که با همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و سازمان‌ها و نهادهای مرتبط، امکان توانمندسازی این افراد، فراهم می‌شود. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران توانسته با ایجاد تعامل و ارتباط بین خیرین و نهادهای حمایتی، در راستای اشتغال‌زایی و توانمندسازی گروه‌های تحت پوشش، گام‌های سازنده‌ای بردارد؛ به‌طوری که تاکنون ظرفیت اشتغال‌زایی برای بیش از ۲۸۰ هزار نفر از جمعیت تحت پوشش سه نهاد بنیاد برکت، کمیته امداد و بهزیستی ایجاد شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.