Categories: راه و مسکن

ادامه تلاش برای برطرف کردن موانع باند جدید فرودگاه رامسر /افزایش پروازها از اوایل تیرماه

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، سعداله وطنخواه مدیرکل فرودگاه‌های ساری در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح باند جدید فرودگاه رامسر که روز گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها برگزار شد، گفت: ساخت باند فرودگاه رامسر از زمان شروع به کار تا کنون فراز و نشیب فراوانی را پشت سرگذاشته است. موانع بسیاری در مسیر باند وجود داشت از جمله تعدادی آنتن بی‌دی‌اف مخابرات، تعدادی تیرهای برق و تعدادی خانه‌های مسکونی که موفق به برطرف کردن آن‌ها شدیم.

وطنخواه با بیان این که برخی موانع نیز وجود دارند که هزینه اشان بسیار بالاست و برطرف کردن آن‌ها باید در سطح ملی انجام شود، تصریح کرد: یکی از این موانع مجتمع فرهنگی- تفریحی فدک متعلق به سپاه پاسداران است که حدود ۷ هکتار از اراضی آن در محدوده فرودگاه نفوذ کرده است و به دنبال آزادسازی این اراضی هستیم.

او در این باره توضیح داد: هزینه درخواستی برای این مجتمع، زمانی ۱۴ میلیارد تومان و زمانی هم ۸۰  میلیارد تومان اعلام شد اما رقم نهایی آن هنوز مشخص نیست و به احتمال زیاد هزینه آن به گونه‌ای خواهد بود که باید به عنوان یک پروژه ملی در نظر گرفته شود.

او یکی دیگر از موانع مهم را تعدادی خانه‌های مسکونی در سمت دیگر باند جدید دانست و گفت: تملک این منازل مسکونی که متعلق به اشخاص است کار آسانی نیست و یک پروژه زمانبر است.

پیش از این فقط ۲ ایرلاین امکان پرواز به رامسر را داشتند، اما اکنون با افتتاح این باند ۱۶ ایرلاین  و ۷۰ درصد ناوگان هوایی کشور امکان برقراری پرواز را به رامسر دارند. وطنخواه در این باره توضیح داد: در این خصوص از سوی شرکت‌های هواپیمایی درخواست‌هایی داشته‌ایم و به احتمال زیاد از اوایل تیرماه تعداد پروازهایمان را افزایش خواهیم داد.

او ادامه داد: قبل از ساخت این باند فقط هواپیماهای ملخی ای تی ار قابلیت نشستن دراین باند را داشتند و اکنون با راه اندازی باند جدید هواپیماهای متوسط پیکر ایرباس ۳۲۰ نیز می توانند در این فرودگاه نشست و برخاست کنند.

مدیرکل فرودگاه‌های ساری با بیان این که همزمان با باند جدید فرودگاه رامسر، اپرون فرودگاه ساری نیز به به بهره برداری رسید، گفت: توسعه اپرون فرودگاه ساری حدود ۷ و نیم میلیارد تومان هزینه داشت و حدود ۱۴۰ میلیارد تومان نیز هزینه احداث باند جدید بود که با درنظر گرفتن برخی پروژه‌های دیگر مجموع اعتبار پروژه‌های فرودگاه رامسر به حدود ۱۵۰ میلیارد تومان رسید. اگر می خواستیم این کار را با هزینه‌های امروز انجام دهیم بالای ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌برد.

به گفته مدیرکل فرودگاه‌های ساری طول باند فرودگاه رامسر حدود دو هزار و ۵۰۰ متر است اما به دلیل موانعی که از قبل در دو طرف باند ایجاد شده بود به ۲ هزار و ۲۷۰ متر کاهش یافته است.

فتحنایی

Recent Posts

فجر انرژی میزبان نمایندگان ملت

جعفر قادری رئیس کمیسیون جهش تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ مجلس،…

4 ساعت ago

نشست هم‌اندیشی اعضای سازمان نصر با دبیر شورای عالی فضای مجازی

چهارشنبه، ۹ آبان ماه نشست هم‌اندیشی اعضای سازمان نصر با سید محمد آقامیری، دبیر شورای…

4 ساعت ago

اهداف و برنامه‌های کارگروه منابع انسانی کمیسیون نرم‌افزارهای پیشرفته‌ سازمانی مشخص شد

در راستای فعالیت‌های کمیسیون‌های دوره هفتم سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران (نصر تهران)، کمیسیون…

4 ساعت ago

حضور ایرانسل در کیش اینوکس ۲۰۲۴

اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران با هلدینگ سرمایه‌گذاری ویستا و راهکارهای سازمانی، ضمن حمایت…

4 ساعت ago

جشنواره ۲۱ بیمه ملت به مدت سه ماه برگزار می‌شود

شرکت بیمه ملت به مناسبت بیست و یکمین سالگرد تأسیس خود، جشنواره‌ ۲۱ را برگزار…

4 ساعت ago

مدیرعامل فولاد خوزستان با بازرس کل خوزستان دیدار نمود

امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با حجت الاسلام و المسلمین مصطفی انصاری‌فرد بازرس کل…

4 ساعت ago