Categories: راه و مسکن

ادامه تلاش برای برطرف کردن موانع باند جدید فرودگاه رامسر /افزایش پروازها از اوایل تیرماه

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، سعداله وطنخواه مدیرکل فرودگاه‌های ساری در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح باند جدید فرودگاه رامسر که روز گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها برگزار شد، گفت: ساخت باند فرودگاه رامسر از زمان شروع به کار تا کنون فراز و نشیب فراوانی را پشت سرگذاشته است. موانع بسیاری در مسیر باند وجود داشت از جمله تعدادی آنتن بی‌دی‌اف مخابرات، تعدادی تیرهای برق و تعدادی خانه‌های مسکونی که موفق به برطرف کردن آن‌ها شدیم.

وطنخواه با بیان این که برخی موانع نیز وجود دارند که هزینه اشان بسیار بالاست و برطرف کردن آن‌ها باید در سطح ملی انجام شود، تصریح کرد: یکی از این موانع مجتمع فرهنگی- تفریحی فدک متعلق به سپاه پاسداران است که حدود ۷ هکتار از اراضی آن در محدوده فرودگاه نفوذ کرده است و به دنبال آزادسازی این اراضی هستیم.

او در این باره توضیح داد: هزینه درخواستی برای این مجتمع، زمانی ۱۴ میلیارد تومان و زمانی هم ۸۰  میلیارد تومان اعلام شد اما رقم نهایی آن هنوز مشخص نیست و به احتمال زیاد هزینه آن به گونه‌ای خواهد بود که باید به عنوان یک پروژه ملی در نظر گرفته شود.

او یکی دیگر از موانع مهم را تعدادی خانه‌های مسکونی در سمت دیگر باند جدید دانست و گفت: تملک این منازل مسکونی که متعلق به اشخاص است کار آسانی نیست و یک پروژه زمانبر است.

پیش از این فقط ۲ ایرلاین امکان پرواز به رامسر را داشتند، اما اکنون با افتتاح این باند ۱۶ ایرلاین  و ۷۰ درصد ناوگان هوایی کشور امکان برقراری پرواز را به رامسر دارند. وطنخواه در این باره توضیح داد: در این خصوص از سوی شرکت‌های هواپیمایی درخواست‌هایی داشته‌ایم و به احتمال زیاد از اوایل تیرماه تعداد پروازهایمان را افزایش خواهیم داد.

او ادامه داد: قبل از ساخت این باند فقط هواپیماهای ملخی ای تی ار قابلیت نشستن دراین باند را داشتند و اکنون با راه اندازی باند جدید هواپیماهای متوسط پیکر ایرباس ۳۲۰ نیز می توانند در این فرودگاه نشست و برخاست کنند.

مدیرکل فرودگاه‌های ساری با بیان این که همزمان با باند جدید فرودگاه رامسر، اپرون فرودگاه ساری نیز به به بهره برداری رسید، گفت: توسعه اپرون فرودگاه ساری حدود ۷ و نیم میلیارد تومان هزینه داشت و حدود ۱۴۰ میلیارد تومان نیز هزینه احداث باند جدید بود که با درنظر گرفتن برخی پروژه‌های دیگر مجموع اعتبار پروژه‌های فرودگاه رامسر به حدود ۱۵۰ میلیارد تومان رسید. اگر می خواستیم این کار را با هزینه‌های امروز انجام دهیم بالای ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌برد.

به گفته مدیرکل فرودگاه‌های ساری طول باند فرودگاه رامسر حدود دو هزار و ۵۰۰ متر است اما به دلیل موانعی که از قبل در دو طرف باند ایجاد شده بود به ۲ هزار و ۲۷۰ متر کاهش یافته است.

فتحنایی

Recent Posts

تقدیر از ایثارگران پتروشیمی پردیس/ از سنگر دفاع تا سنگر تولید

آیین تقدیر از ایثارگران شرکت پتروشیمی پردیس با حضور مدیرعامل و جمعی از مدیران شرکت…

7 ساعت ago

پیام مدیر عامل فولاد سنگان خراسان در پی حملات کوبنده ایران به جنایت‌های رژیم صهیونیستی

مدیر عامل فولاد سنگان خراسان در پی حملات کوبنده ایران به جنایت‌های رژیم صهیونیستی پیامی…

7 ساعت ago

دیدار مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی با رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس

مدیرصندوق تامین خسارت های بدنی با رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دیدار و گفتگو…

9 ساعت ago

حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ سپاه: قلب اراضی اشغالی را هدف گرفتیم

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از هدف قرار دادن قلب اراضی اشغالی خبر داد.

9 ساعت ago

صدور مجدد و تمدید اعتبار گواهینامه پنج استاندارد مدیریتی در ذوب آهن اصفهان

ممیزی خارجی سیستم های مدیریتی کیفیت مطابق با استانداردISO9001:2015 ، ایمنی و بهداشت شغلی مطابق…

9 ساعت ago

برگزاری نخستین کمیته اجرایی و عملی دیتاتون امیدبوم

نخستین کمیته اجرایی و عملی دیتاتون (امیدبوم) با حضور دکتر محمد علی بخشی زاده و…

13 ساعت ago