×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۲۵ مهر , ۱۴۰۳
ادامه رشد چشم‌گیر تجارت الکترونیکی؛ ارزش معاملات تجارت الکترونیکی در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۳ به ۲۱۰۰ هزار میلیارد تومان رسید/ آینده روشن در انتظار تجارت الکترونیکی کشور

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط‌ عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)؛ امین کلاهدوزان رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در آئین پاسداشت «روز ملی تجارت الکترونیکی» به تشریح گزارشی از وضعیت تجارت الکترونیکی در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۳ پرداخت و گفت: در این بازه زمانی ارزش معاملات تجارت الکترونیکی به ۲ هزار و ۱۰۰ همت رسیده که نسبت به مدت‌ زمان مشابه سال گذشته ۵۶ درصد رشد داشته است.

اعتماد مردم نسبت به حوزه تجارت الکترونیکی

وی در ادامه، افزود: تعداد کل معاملات تجارت الکترونیکی نیز به ۲۲۰۴ میلیارد فقره رسیده که نسبت به مدت ‌زمان مشابه در سال گذشته رشد ۲۰ درصدی داشته است که این مسئله حکایت از اعتماد مردم نسبت به حوزه تجارت الکترونیکی دارد.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اشاره به تعداد گواهی امضای الکترونیکی صادر شده در این مدت، تصریح کرد: در ۶ ماه نخست امسال، تعداد گواهی امضای الکترونیکی صادر شده به ۲ میلیون و ۷۹۷ هزار گواهی جدید رسیده که نسبت به مدت‌زمان مشابه در سال گذشته ۷۹.۵ درصد رشد داشته است.

وی در ادامه این برنامه با حضور اصحاب محترم رسانه، گفت: در این بازه زمانی بیش از ۴۸ هزار اینماد برای کسب‌وکارهای اینترنتی صادر شده است.

کلاهدوزان اضافه کرد: بیشترین تعداد اینماد به ترتیب در استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، البرز و فارس صادر شده و استان مرکزی و کردستان دراین‌بین کمترین سهم را دارند.

وی با اشاره به وضعیت فعالیت سامانه ستاد، گفت: تعداد معاملات الکترونیکی دولتی حدود ۱۹۶ هزار فقره بود که نسبت به زمان مشابه سال قبل رشد ۱۱ درصدی را تجربه کرده است.

رشد حضور بانوان در کسب‌وکارهای تجارت الکترونیکی

وی در ادامه این آئین، تأکید کرد: ۷۳ درصد جنسیت صاحبان اینماد‌های صادر شده در نیمه نخست سال مرد و ۲۷ درصد زن بوده است که شاهد رشد در این زمینه بودیم.

باز شدن قفل معاملات خودرو در بستر سکوهای تجارت الکترونیکی

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اشاره به آغاز فعالیت سکوهای بخش خصوصی در حوزه انجام معاملات برخط خودرو، گفت: باز شدن قفل معاملات خودرو در این بستر یکی از اتفاقات بسیار خوبی بود که با پیگیری و همکاری دستگاه ذی‌ربط محقق شد.

فعالیت سندباکس تخصصی تجارت الکترونیکی

وی در ادامه تصریح کرد: موضوع دیگر بحث سندباکس‌ها بود که امسال محقق شد، یکی برای بورس و دیگری برای وزارت صمت و در یک ماه آینده ۴ طرح جدید در سندباکس پذیرش خواهند شد.

آینده روشن در انتظار تجارت الکترونیکی کشور

کلاهدوزان با اشاره به فعالیت ۲۴ ساعته در هفت روز هفته کسب‌وکارهای تجارت الکترونیکی و انتخاب ۲۴ مهرماه به همین دلیل، گفت: رشد چشمگیر تجارت الکترونیکی کشور نشان از امید به آینده و روزهای پرفروغی است که ارتقای قابل‌توجه اقتصاد دیجیتال را به دنبال خواهد داشت.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.