ادغام شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو و سایپا کلید خورد

براساس هدف‌گذاری دو خودروساز بزرگ کشور، عملیات احداث نمایندگی مشترک خدمات پس از فروش ظرف یک ماه آینده آغاز و این برنامه با هدف کاهش هزینه، ایجاد دسترسی بهتر و سریع‌تر برای مشتریان‌ و افزایش بهره‌وری ظرفیت‌ها و امکانات دو خودروساز دنبال خواهد شد.
برپایه این گزارش، در گام بعدی، ایجاد مدیریت مشترک در نمایندگی‌های دو خودروساز که دارای مالکیت مشترک هستند در دستور کار قرار خواهد گرفت. 
در همین حال، استفاده از ظرفیت نمایندگی هر یک از خودروسازان در شهرهایی که خودروساز دیگر فاقد نمایندگی است نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در جلسه مشترک میان مدیران عامل دو خودروساز هدف‌گذاری شد. 
برپایه این گزارش، به منظور تسریع در اجرای مفاد تفاهم میان ایران‌خودرو و سایپا، آیین‌نامه‌ها، فرآیندها و دستورالعمل‌های مربوط به شبکه خدمات پس از فروش حتی‌الامکان به اشتراک درخواهد آمد تا نحوه پذیرش و خدمت‌دهی به مشتریان با سهولت بیش‌تری صورت گیرد. بر این اساس، کمیته مشترکی متشکل از معاونت‌های بازاریابی و فروش و مدیران عامل شرکت‌های خدمات پس از فروش دو خودروساز، طرح پیشنهادی برای رسیدن به اهداف ترسیم شده و نحوه یکسان‌سازی فرآیندها و دستورالعمل‌های اجرایی را ارایه خواهند کرد. 
ادغام شبکه لجستیک نیز از دیگر محورهای مذاکره در نشست مدیران عامل دو خودروساز بزرگ کشور بود. در این زمینه نیز کمیته مشترک دو شرکت نحوه به اشتراک گذاری امکانات و ظرفیت‌های حوزه لجستیک در  بخش حمل خودرو را بررسی و طرح پیشنهادی لازم را ارایه خواهد کرد.
 با توجه به توانمندی ایسیکو، این شرکت به عنوان محل اصلی اجرای این طرح انتخاب شد تا حمل خودرو با هدف کاهش هزینه‌ها به صورت مشترک با سایپا لجستیک برنامه‌ریزی و اجرا شود.
در این زمینه، شکل‌گیری مدیریت و شرکتی واحد و تخصصی برای لجستیک دو خودروساز در آینده نزدیک هدف‌گذاری شد که با توجه به آثار قابل توجه در کاهش هزینه‌ها به سرعت به اجرا خواهد رسید. 
ادغام ظرفیت‌های موجود در دفاتر ایران‌خودرو و سایپا در خارج از کشور نیز از جمله محورهای مطرح شده در این نشست بود. بر این اساس مقرر شد تا دفاتر دو خودروساز در یکی از کشورهای منطقه به عنوان نخستین محل اجرای اتحاد استراتژیک ایران‌خودرو و سایپا در خارج از مرزها، با مدیریت مشترک به فعالیت خود ادامه دهد. این اقدام نیز تاثیر قابل توجهی در هزینه‌های مدیریت دفاتر خارج از کشور خواهد داشت. 
کمیته مشترک خرید نیز برای خرید کالا و قطعات دو خودروساز فعالیت خود را با جدیت دنبال خواهد کرد تا براساس اقدامات این کمیته، تصمیمات برای خرید از شبکه تامین و سازندگان نیز به صورت مشترک و با هدف کاهش هزینه تولید صورت گیرد. 
بهینه سازی امکانات موجود در سایت‌های تولیدی ایران خودرو و سایپا در خارج از کشور نیز از دیگر محورهای مورد بررسی بود که در این زمینه نیز کمیته مشترکی، طرح تحقق اهداف تعیین شده را در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارایه خواهد کرد.

فتحنایی

Recent Posts

ارتقای حضور جهانی ال‌جی: استراتژی‌هایی برای رشد پایدار

به منظور معرفی ال‌جی (LG) به عنوان یک «شرکت ارائه‌دهنده راهکار برای زندگی هوشمند» و…

4 ساعت ago

تلاش جهادگران اکسینی در گرمای طاقت فرسا غرور برانگیز است

حجت الاسلام شهاب مرادی در جشن «عید تا عید» شرکت فولاد اکسین خوزستان اظهار کرد:…

4 ساعت ago

بیمه‌شدگان از ظرفیت و امکان نظام ارجاع در مراکز سرپایی استفاده کنند

معاون مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی از بیش ۶۷ میلیون بار مراجعه بیمه‌شدگان به پزشکان…

4 ساعت ago

ضرورت ایجاد شرکت‌های حمل‌ونقل مشترک/ ایران بهترین‌ مسیر برای کریدرو شدن

سرپرست معاونت خدمات تجاری سازمان توسعه تجارت ایران با تائید رشد ۵۴ درصدی حجم ترانزیت…

4 ساعت ago

موفقیت های جهان فولاد کم نظیر و قابل تحسین است

فرماندار سیرجان در بازدید از شرکت جهان‌فولاد سیرجان ضمن اشاره به رشد جهان‌فولاد با وجود…

4 ساعت ago

امکان رهگیری مرسولات پستی از طریق پیام رسان بله

شرکت ملی پست در راستای هوشمندسازی و بهره گیری از فناوری های نوین امکان رهگیری…

4 ساعت ago