Categories: بانک و بیمه

ارائه «تاثیر تحول دیجیتال بر ارتباط با مشتریان» توسط رییس اداره ارتباط با مشتریان بیمه ملت

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بیمه ملت؛ این مبحث، با اشاره به جنبه‌های مختلف عملکرد CRM و برنامه‌های توسعه مدیریت ارتباط با مشتری؛ عملکرد و ویژگی‌های مدیریت ارتباط با مشتری در ایران را این‌گونه برشمرد: ثبت اطلاعات مشتری و دسته‌بندی مشتریان، نرم‌افزار مورد استفاده برای CRM، اتوماسیون پشتیبانی و خدمات پس از فروش، مدیریت پروژه، مدیریت- ارجاع و یادآوری کارها و داشبورد مدیریتی و گزارش‌ساز.

ارائه‌دهنده این مبحث معتقد است که انجام این فرایند، همکاری بخش‌های مختلف را می‌طبد و آموزش کارکنان و مدیریت دانش نسل اول و دوم (مانند wikiسازمانی) در زمره آن است.

وی در ارائه خود، عملکرد یک CRM را از جنبه‌های استراتژیک، تحلیلی، عملیاتی، تعاملی و بستر اطلاعات مشتری مورد بررسی قرار داد و در ادامه به چرخه عمر مشتری و اصول ایجاد وفاداری مشتریان پرداخت و بر نقاط اشتراک آنها در بستر CRM تاکید کرد.

وی در ارائه خود، مدیریت ارتباط با مشتری در سازمان‌های مختلف را در حالت ایده‌آل در چهار بخش به عنوان چهار پایه اصلی یک CRM مورد خطاب قرار داد و آنها را این‌گونه عنوان کرد: بخش مرکز تماس، بخش مرکز پیام، بخش رسیدگی به شکایات و بخش بهبود فروش.

رضایت‌سنجی از مشتریان، سامانه تماس تلفنی و تلفن گویا از جمله مواردی بود که ارائه دهنده آن‌ها را از وظایف بخش مرکز تماس ذکر کرد و ادامه داد: بخش مرکز پیام نیز در حالت ایده‌آل با ایجاد حساب کاربری بیمه‌گزار، سامانه گفت‌وگوی آنلاین، ایمیل سازمانی، پنل پیامکی و کدهای دستوری به عنوان یکی از پایه‌های اصلی CRM فعالیت می‌کند.

ارائه‌دهنده مبحث تاثیر تحول دیجیتال بر ارتباط با مشتریان؛ پیگیری معوقات بیمه‌نامه‌ها، بررسی علل عدم پرداخت اقساط، تهیه‌ گزارشات مربوطه و بررسی نتایج را از جمله فرایندهای مرتبط با بخش بهبود فروش ذکر کرد و افزود: در بخش بررسی شکایات نیز با ثبت شکایت، پیگیری تا حصول به نتیجه، رضایت‌سنجی از پاسخ شکایت و بررسی آمار شکایت می‌توان فرایندهای مربوطه را درحد مطلوب انجام داد.

ارائه‌دهنده همچنین با اشاره به اهمیت بهبود فروش با مدیریت درست ارتباط با مشتری؛ به دیگر ابزارهای مورد نیاز برای سیستماتیک شدن این حوزه اشاره کرد و آن‌ها را بدین شرح نام برد: سامانه گفت‌وگوی آنلاین، سامانه تلفن گویا، اپلیکیشن‌های موبایل، کدهای دستوری (USSD)، سیستم رسیدگی به شکایات، سامانه پنل پیامکی، سیستم فضای ابری و رضایت سنجی از مشتریان – بیمه‌گزاران و زیان‌دیدگان.

گفتنی است؛ بحث «تاثیر تحول دیجیتال بر ارتباط با مشتریان» توسط «امیرمسعود ادیبان» رییس اداره مرکز ارتباط با مشتریان شرکت بیمه ملت در پنل تخصصی تحول دیجیتال با عنوان «تحول دیجیتال و ارتباط با مشتری CRM» روز شنبه ۱۳ آذرماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۳٫۳۰ در سالن بانو مجتهده امین در دانشگاه الزهرا (س) ارائه شد.

همچنین در زمان‌بندی پخش پنل‌های تخصصی آفلاین بیست و هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه؛ پنل «تحول دیجیتال و ارتباط با مشتری CRM» روز یکشنبه ۲۸ آذرماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۰ تا ۱۲ از سایت سمینار پخش می‌شود.

فتحنایی

Recent Posts

ساخت بزرگترین مخزن بتنی ذخیره آب در پروژه آهن اسفنجی بافق

بزرگترین مخزن بتنی یکپارچه ذخیره آب شرکت سنگ آهن مرکزی در پروژه آهن اسفنجی بافق…

7 ساعت ago

دریافت تندیس زرین مشتری‌مداری از سوی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس موفق به دریافت تندیس زرین هشتمین…

7 ساعت ago

برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت مالی برای مدیران غیر مالی ویژه سطوح مدیریتی فولاد اکسین خوزستان

مهدی قمر مدیر واحد آموزش شرکت در این خصوص گفت :این واحد با بررسی نیازهای…

7 ساعت ago

اجرای هشتمین دوره ممیزی عملکرد HSE سالکو

فرآیند هشتمین دوره ممیزی عملکرد HSE مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب به مدت سه روز انجام…

7 ساعت ago

پست بانک ایران تصویب ‌نامه هیات وزیران برای تحقق راهبرد‌های ابلاغی مقام معظم رهبری را ابلاغ کرد

اداره کل سازمان و بهبود روش‌های پست بانک ایران، برنامه عملیاتی دستگاه‌های اجرایی، مصوب هیات…

9 ساعت ago

نام شهید محسن دریانوش بر تارک شعبه نجف‌آباد

​طی مراسمی، شعبه شهر نجف‌آباد (کد۲۲) بانک صادرات ایران به نام شهید خدمت، خلبان محسن…

9 ساعت ago