×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | اراده جدی برای توسعه حمل و نقل ریلی بنادر به منظور افزایش جابجایی بار

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، سعید رسولی با اشاره به بازدید اخیرش از بندر شهید رجایی، اظهار کرد: تلاش ما بر این است که سهم جابه جایی بار ریلی را در بندر شهید رجایی افزایش دهیم و به همین منظور نیز تفاهم هایی بین راه آهن جمهوری اسلامی ایران و سازمان بنادر و دریانوردی صورت گرفته است تا ظرفیت تخلیه و بارگیری اعم از بار فله ای و کانتینری از طریق شبکه ریلی در بندر شهید رجایی افزایش پیدا کند و سهم بیشتری از بار به وسیله ریل جابه جا شود.

وی ادامه داد: این موضوع صرفاً مشمول بندر شهید رجایی نمی شود و سعی ما بر این است که در همه مبادی ورودی و خروجی کریدورها سهم جابه جایی باز از طریق ریل افزایش پیدا کند و در شرایطی که کشور با تحریم های اقتصادی روبرو است بتوانیم از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این رابطه که آیا توسعه ریلی سایر بنادر کشور نیز در دستور کار قرار دارد؟ گفت: اراده جدی در خصوص توسعه حمل و نقل ریلی کشور وجود دارد و افزایش سهم جابجایی بار از / به بنادر در دستور کار قرار گرفته است و به همین دلیل در شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به تازگی ادراه کل لجستیک راه اندازی شده که در آن موضوعات مربوط به لجستیک بار به صورت تخصصی بررسی می شود و موضوع حمل و نقل ترکیبی نیز به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

رسولی در خصوص اینکه چه برنامه ای برای توسعه ریلی بنادر تعریف شده است؟ گفت: توسعه ریلی به منظور افزایش جابجایی بار از طریق ریل صرفاً مختص به یک بندر نیست و این برنامه برای تمامی بنادر کشور مدنظر قرارگرفته است

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.