ارایه نیازهای فن‌آورانه زنجیره تامین ایران خودرو

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از ایکوپرس- در این رویداد که از ۱۵ مهرماه به مدت سه روز در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌شود، گروه صنعتی ایران خودرو با رویکرد ایجاد شبکه نوآوری در راستای رفع نیازهای فن‌آورانه خود، نیازمندی‌های خود را در ۵ مگاماژول و سیستم خودرو و همچنین مواد اولیه و قالب ارایه کرده است.
برمبنای این گزارش،‌ در این رویداد که خودروسازان به همراه قطعه‌سازان و شرکت‌های فعال در زنجیره تولید خودرو،‌ دانش بنیان‌ها و استارت‌آپ‌ها حضور دارند، ایران خودرو ۵ مگاماژول شامل بدنه و مکانیزم‌ها، برق و الکترونیک، شاسی و تعلیق و تزئینات و قوای محرکه، ۱۴ ماژول و ۵۵ سیستم خودرویی را به نمایش گذاشته است. با نمایش نیازمندی‌ها در بخش‌های یادشده، شرکت‌های دانش بنیان خواهند توانست با توجه به تخصص و توانمندی و تجربه خود در هر بخش به صورت تخصصی با خودروسازان و زنجیره تامین خودرو همکاری کنند.
صندوق نوآوری نیز با این رویکرد و تقسیم بندی می تواند حمایت‌های لازم برای تحقق بومی‌سازی و توسعه شرکت‌های دانش بنیان را نهادینه کند.
در نیازهای زنجیره تامین ایران خودرو،‌ علاوه بر مواد اولیه، اجزا و زیرمجموعه‌های پیشرفته و تکنولوژی‌هایی که پیش از این داخلی‌سازی نشده‌اند ارایه شده است. قطعاتی مانند میکروDC موتور، TPMS (سیستم نمایشگر باد تایر)، قطعات با ارزبری بالا، قطعات الکترونیکی مانند فیبر مدار چاپی، پیزو الکتریک سنسور هشدار موانع عقب، سپراتور باتری، اجراء توربوشارژ و… از جمله این موارد است.
گروه صنعتی ایران خودرو به دنبال شکل‌گیری کارگروه‌های تخصصی فن‌آورانه در هر مگاماژول است تا در این کارگروه‌ها هریک از فعالان صنعتی، سازندگان قطعات، جهاد دانشگاهی، سازمان استاندارد،‌ مراکز علمی، شرکت‌های دانش بنیان و خودروسازان با هم‌افزایی و همدلی، ضمن بررسی مسایل و مشکلات موجود، شکاف تکنولوژی هر سیستم را تشخیص، تبیین و راهکار کاهش این شکاف را ارایه کنند.
گفتنی است،‌ در روز نخست این گردهمایی پنل های تخصصی توسط مدیران زنجیره تامین ایران خودرو در خصوص ۵ مگاماژول، مواد اولیه و قالب ها و همچنین نشست های ‌B2B ارایه و برگزار می شود.

فتحنایی

Recent Posts

چهارمین جام پیاپی: بولدوزر پپ متوقف نمی‌شود

پپ گواردیولا چهارمین قهرمانی پیاپی و ششمین قهرمانی خود در ‏انگلیس را جشن گرفت. منچسترسیتی…

12 ساعت ago

مردم نگران نباشند/کارهایی که در سطح کشور به وسیله قوه مجریه باید انجام بگیرد، انجام می‌گیرد

رهبر معظم انقلاب اسلامی در واکنش به سانحه رخ داده برای بالگرد حامل رییس جمهور…

13 ساعت ago

برگزاری نمایشگاه الکامپ و تلکام استان مرکزی با حمایت ایرانسل

نمایشگاه الکامپ و تلکام استان مرکزی (ELECOMP – TELECOM 2024 ARAK)، با حضور و حمایت…

17 ساعت ago

افزایش ۲.۵ برابری صادرات نفت خام ایران در دولت سیزدهم

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در تشریح دستاوردهای مهم این شرکت در دولت سیزدهم با…

17 ساعت ago

بالگرد حامل رئیس جمهور دچار سانحه شد/گروه های امدادی در تلاش برای رسیدن به محل حادثه هستند

برخی اخبار تایید نشده از وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس جمهور در منطقه جلفا…

18 ساعت ago

سه قاره متقاضی محصولات فولاد اکسن خوزستان هستند

مدیر عامل فولاد اکسین خوزستان گفت:‌ تولید ورق‌های عریض فولادی باکیفیت علاوه برتامین نیازهای داخلی،…

18 ساعت ago