Categories: فناوری

ارتقای حضور جهانی ال‌جی: استراتژی‌هایی برای رشد پایدار

نوامبر گذشته، مدیرعامل ال‌جی، ویلیام چو، شرکت فروش و بازاریابی خارج از کشور این برند را تأسیس کرد تا تغییر و رشد را به همراه داشته باشد و در عین حال قدرت جهانی برند خود را از طریق ایجاد ارزش برای مشتری تقویت کند. این ابتکار مفهوم رویکرد «Outside-In» را معرفی کرد و تمرکز را از فرآیندهای داخلی به جمع‌آوری فعال بازخورد مستقیم از مشتریان تغییر داد. بنا بر روش‌های سنتی، پیش از این ال‌جی بر کیفیت محصول و تحویل به موقع تمرکز می‌کرد. با این حال، به تازگی متوجه شده‌است که در محیط رقابتی امروز، این عوامل به تنهایی برای افزایش سهم بازار و متمایز کردن خود کافی نیستند. در نتیجه، این شرکت شروع به تغییر رویکرد توسعه محصول خود برای ارزیابی ایده‌ها و پیشنهادات از دیدگاه مشتری و توسعه استراتژی‌های رشد پایدار بر اساس این بازخورد کرده است. شرکت فروش و بازاریابی خارج از کشور نقش مهمی در اجرای این استراتژی‌ها ایفا می‌کند.

از منظری گسترده‌تر، اساس شرکت فروش و بازاریابی در خارج از کشور، برند است، که بر اهمیت فوق العاده‌ای که ال‌جی برای آن قائل است، تأکید می‌کند. برند سنگ بنای وجود یک شرکت است و نشان‌دهنده ارزشی است که به مشتریان تحویل داده شده که به نوبه خود، نفسِ وجود شرکت را توجیه می‌کند. علاوه بر این، برند نشان‌دهنده سود است و نقش مهمی در فروش دارد. بنابراین، هدف اصلی شرکت فروش و بازاریابی خارج از کشور، ارتقای قابلیت‌های بازاریابی جهانی و مدیریت برند ال‌جی است.

کمپین «Optimism your feed» که در ماه مه آغاز شد، تلاشی مثال‌زدنی برای تحقق این هدف است. ال‌جی این کمپین را با هدف متعادل کردن «الگوریتم» شبکه های اجتماعی راه‌اندازی کرد، در شرایطی که بسیاری از شبکه‌های اجتماعی مملو از محتوای منفی هستند. مدیران ال‌جی به دنبال ایجاد تغییراتی در الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی، با ارسال یک فهرست از محتواهای خوش‌بینانه بودند و در نتیجه به ایجاد یک محیط آنلاین مثبت‌تر کمک کردند. آنها این کمپین را وسیله‌ای قدرتمند برای تقویت تصویر برند پویا و جوان خود و به‌عنوان ابزاری نوآورانه برای برقراری ارتباط، با شعار تجاری خود یعنی «Life’s Good» می‌بینند.

یکی دیگر از حوزه‌های تمرکز اصلی شرکت فروش و بازاریابی خارج از کشور، تقویت قابلیت‌های فروش اعضاست که محرک اصلی تولید سود و بهبود سهم بازار است. این مسئله، شامل تعدیل‌های هدفمند برای وظایف معمول و اجرای راه‌حل‌های نوآورانه برای کاهش ناکارآمدی‌هاست. به عنوان مثال، با استفاده از داشبوردهای خودکار، کارمندان می‌توانند در زمان انجام کارهای اداری روزمره صرفه‌جویی کنند و به آنها اجازه می‌دهد تا مهارت‌ها و بهره‌وری خود را افزایش دهند. چنین تلاش‌هایی ال‌جی را قادر ساخت که حتی در بازه زمانی شیوع بیماری‌های همه‌گیر نیز رشد کند و علی‌رغم چالش‌های لجستیکی، به تعهدات خود به مشتریان عمل نماید.

ال‌جی در شرکت فروش و بازاریابی خارج از کشور، بر چهار استراتژی کلیدی برای تغییر عملیات تجاری خود متمرکز است. استراتژی اول بر ایجاد ارزش یکپارچه از طریق مهارت‌های نرم افزاری تمرکز دارد. نوامبر گذشته، این شرکت، برنامه مهارت‌های جدید ال‌جی، موسوم به SW را راه‌اندازی کرد؛ ابتکاری داخلی که برای ارتقای پرسنل در زمینه توسعه نرم‌افزاری طراحی شده است. این برنامه در فاز اول، برای کارمندان دفتر مرکزی ال‌جی در کشور کره جنوبی در دسترس است و آموزش‌های فشرده‌ای را در زمینه نرم‌افزارهای تعبیه‌شده و داده‌پردازی ارائه می‌دهد. این ابتکار با تقویت قابلیت‌های فردی و چشم‌اندازهای شغلی، هم به کارمندان و هم به شرکت سود می‌رساند و در عین حال به مدیران ال‌جی امکان این را می‌دهد که استعدادها را در حوزه‌هایی با اهمیت استراتژیک بالا مستقر کنند و در نتیجه رقابت کسب‌وکار را افزایش دهند.

استراتژی دوم شامل ساده‌سازی فرآیند توزیع و ارتباط مستقیم با مشتریان از طریق ارائه مدل‌های تجاری مستقیم به مصرف‌کننده (D2C) است. هدف ال‌جی افزایش فروش با استفاده از درک عمیق از ترجیحات مشتری و الگوهای خرید است.

استراتژی سوم ال‌جی، گسترش خدمات اشتراک است. هدف این شرکت با ارائه گزینه‌های متنوع اشتراک، کاهش موانع ورود محصولات با قیمت بالا و در عین حال ارائه تجربیات جدید به مشتری است.

در نهایت، ال‌جی بر ارائه راه‌حل‌های متناسب با بخش‌های مختلف B2B تمرکز خواهد کرد. هدف ال‌جی ادغام راه‌حل‌ها با سخت‌افزاری است که مشتریان تجاری‌ در اختیار دارند و از این طریق، درآمدزایی آنها را می‌توان از مشتریان نهایی افزایش داد. به عنوان مثال، هنگامی که تبلیغات روی یک صفحه نمایش LCD نشان داده می‌شود، ارزش سخت‌افزار افزایش می‌یابد. این نوع تجارت تبلیغاتی می‌تواند بخشی از مجموعه راهکارهای B2B ال‌جی محسوب شود.

هرچند که این چهار استراتژی ممکن است فوراً درآمد را افزایش ندهند، اما آنها زمینه را برای رشد پایدار فراهم می‌کنند و نشان‌دهنده تغییرات اساسی در نحوه عملکرد کارکنان خواهند بود.

هر کارمند نقش مهمی در شکل دادن به برند و رهبری رشد پایدار در بازار جهانی دارد. ال‌جی معتقد است که همه پرسنل، در اصل، سفیران برند هستند. ال‌جی به نوآوری در نحوه کار خود برای دستیابی به رشد پایدار برای برند ادامه خواهد داد.

فتحنایی

Recent Posts

معرفی ربات سرویس‌دهنده CLOi ال‌جی،مجهز به هوش مصنوعی برای پذیرایی و مراقبت‌های بهداشتی

تازه‌ترین ربات خودران شرکت ال‌جی، با طراحی چهار در و شش چرخ و سیستم تعلیق…

23 ساعت ago

حضور شرکت وثوق از هلدینگ فناوری اطلاعات بانک ملت در الکامپ ۱۴۰۳ به عنوان ارائه‌کننده خدمات معتمد مالیاتی (TSP)

بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی الکامپ ۱۴۰۳ با حضور شرکت توسعه اعتماد وثوق…

23 ساعت ago

بانک مرکزی سفته‌بازی را کنترل کرد/ ثبات نرخ ارز با مدیریت رشد نقدینگی

کارشناس اقتصادی گفت: عملکرد بانک مرکزی، کشور را از یک ابرتورم نجات داده است.

1 روز ago

۴۸ هزار هکتار زمین در محدوده شهرها برای ساخت مسکن در دولت سیزدهم تامین شد

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست شورای مسکن استان اردبیل با اشاره به…

1 روز ago

ایران در رتبه هفتم تولید برق دنیا قرار گرفت

وزیر نیرو گفت: بر اساس آخرین مطالعات صورت گرفته ایران در رتبه هفتم تولید برق…

1 روز ago

۱۶ تیم راه‌یافته به یک هشتم نهایی یورو مشخص شدند + برنامه بازی‌ها

با پایان مرحله گروهی رقابت های جام ملت های فوتبال اروپا، چهره ۱۶ تیم راه‌یافته…

1 روز ago