به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، علی رهبری، در خصوص تأمین زیرساخت تجارت الکترونیکی کشور، گفت: ضریب نفوذ تلفن همراه از ۱۱۳ درصد در سال ۱۳۹۷ به ۱۴۲ درصد در سال ۱۳۹۸ رسیده است و افزایش نسبی ۲۵ درصدی را طی این ۲ سال تجربه کرد.
وی در خصوص ضریب نفوذ تلفن همراه هوشمند، نیز تصریح کرد: ضریب نفوذ تلفن همراه هوشمند در سال ۱۳۹۷ حدود ۳۵ درصد و در سال گذشته ۵۴ درصد بوده است که در این شاخص نیز با تغییر نسبی ۵۴ درصدی مواجه بودیم.
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با بیان اینکه ضریب نفوذ پهنباند اینترنت نیز تغییر نسبی ۳ درصدی را طی سالهای ۹۷ و ۹۸ داشته است، گفت: ضریب نفوذ پهنباند اینترنت در سال ۱۳۹۷ حدود ۹۱ درصد و در سال گذشته ۹۴ درصد بوده است. ضریب نفوذ شبکههای اجتماعی نیز در سالهای ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ هردو ۵۷ درصد شده است.
افزایش ۸۹ درصدی نرخ کاربران اینترنت در سال گذشته
وی نرخ کاربران اینترنت را نیز در سال ۱۳۹۷ حدود ۶۹ درصد اعلام کرد و افزود: نرخ کاربران در سال گذشته ۸۹ درصد بوده است و شاهد افزایش ۲۹ درصدی نرخ کاربران طی این ۲ سال (۱۳۹۷ و ۱۳۹۸) بوده ایم.
https://tejaratgardan.ir/?p=67019