×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ارزبری صنعت خودروی کشور ۲۵ درصد کاهش می یابد

تجارت گردان | ارزبری صنعت خودروی کشور ۲۵ درصد کاهش می یابد

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، «مازیار بیگلو» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: مجموع مصرف ارز در خودروسازی برای تولید یک میلیون دستگاه خودرو دو میلیارد دلار است.

به گفته این متخصص صنفی، تاکنون و با برگزاری سه میز تعمیق داخلی‌سازی، ۲۷۵ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی شده و چنانچه میز چهارم برگزار شود به ۴۰۰ میلیون یورو افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان‌کرد:‌ داخلی‌سازی‌ها با مشارکت صنایع دفاع و شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شده و به‌طور کلی صنایع دفاع سهمی ۱۰ تا ۱۵ درصدی و به همین اندازه شرکت‌های دانش بنیان سهم دارند و عمده فعالیت‌شان روی قطعات های‌تک است.

جایگزین های پراید و پژو ۴۰۵

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو، ضمن جدی خواندن حذف پراید و پژو ۴۰۵ از خط تولیدی سایپا و ایران‌خودرو، تصریح کرد: پلتفرم‌های آنها قابل استفاده در خودروهای دیگر است و تامین قطعات این پلتفرم‌ها ادامه می‌یابد.

بیگلو بیان‌داشت: مطابق اعلام این دو خودروساز، رُهام در سایپا و پژو ۳۰۱ در ایران خودرو جایگزین خودروهای حذف شده می‌شوند و علاوه بر آن، به احتمال زیاد سایپا با دو یا سه پروژه جدید و ایران‌خودرو با دو خودروی جدید ادامه کار خواهند داد.

وی خاطرنشان‌کرد:‌ براساس شرایط کنونی برنامه‌ای برای تولید خودروهای برقی و تامین قطعات آنها از سوی این دو خودروساز اعلام نشده، اما بخش خصوصی فعالیت‌هایی را آغاز کرده است.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو یادآوری‌کرد: ‌قطعات خودروهای برقی بسیار متفاوت از خودروهای با موتور درون‌سوز است و سیستم‌های جدید در آنها جایگزین می‌شود.

وی گفت:‌ تولید خودروی برقی هنوز تجاری‌سازی نشده، اقدام عاجلی نیز در این زمینه انجام نشده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.