×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۵ تیر , ۱۴۰۳
ارفع ۳۹۲۰ ریال سود تقسیم کرد

در ابتدای این مجمع پیام هیئت مدیره شرکت آهن و فولاد ارفع در مجمع عمومی سالیانه این شرکت  مطرح و  به سمع سهامداران رسید.

مهم‌ترین نکات مطرح شده در این مجمع به شرح زیر است:

در سالی که فعالان عرصه تولید درگیر بحران هایی نظیر تورم اختلال در زنجیره تامین و افزایش قیمت و ناترازی حامل های انرژی بودند این شرکت توانست افتخاراتی از جمله کسب رکوردهای متعدد تولید دستیابی به بالاترین میانگین نرخ فروش در بین رقبای داخل کشور جهش ۷ پله ای در رتبه بندی ۵۰۰ شرکت برتر کشور و کسب رتبه ۷۳ بر اساس ۱۰۰_IMI و آغاز و پیشبرد طرحهای توسعه ای و زیر ساختی دست یابد.

واحد فولاد سازی جهت تبدیل آهن اسفنجی به شمش فولاد با ظرفیت سالیانه ۸۰۰ هزار تن شمش فولاد در سال ۱۳۹۲ راه اندازی شده است و همچنین در سال ۱۴۰۱ با اجرای طرح افزایش ظرفیت، میزان تولید شمش فولادی به ۱۰۰۰۰۰۰ تن در سال افزایش یافته است.

انتخاب پیمانکار و شروع عملیات اجرایی پروژه افزایش ظرفیت مخازن واحد اکسیژن با پیشرفت ۵۱درصدی از دیگر اقدامات ارفع است.

دستیابی به بالاترین میانگین نرخ فروش در بین رقبای داخل کشور و بالاترین میانگین نرخ فروش در بورس کالا به مدت ۳۰ هفته از مجموع ۵۱ هفته کاری بورس کالا و همچنین فروش ۱۸۰هزار تن شمش صادراتی به بالاترین قیمت به روش تهاتری از مهم‌ترین دستاوردهای شرکت ارفع در سال گذشته بود.

محدودیت‌های ایجاد شده در گاز مصرفی به مدت ۵۹ روز و برق مصرفی به مدت ۴۵ روز (در مجموع ۱۰۴ روز) منجر به عدم تولید ۲۰۱۷۲ تن آهن اسفنجی در سال گذشته شد. لازم به توضیح است که مجموع خسارت ناشی از این محدودیت‌ها ۱۱۰۰ میلیارد تومان است.

شرکت احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی را در دستور کار خود دارد.

احداث خطوط ریلی راه آهن یکی از طرح‌های در دست اجرا بوده که جهت افزایش و ارتقای کیفیت حمل و نقل است.

تکمیل پروژه تزریق اکسیژن واحد احیا جهت افزایش ظرفیت و کیفیت محصول با پیشرفت بیش از ۹۷درصد و تکمیل و راه‌اندازی فاز اول خط راه آهن منطقه صنایع فولادی اردکان با راهبری شرکت آهن و فولاد ارفع به طول ۲۱ کیلومتر از دیگر اقدامات این شرکت در سال گذشته است.

برنامه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی در دستور کار است.

تولید ۸۵۴۰۰۶۸ تن شمش فولادی با رشد ۹/۲ درصدی نسبت به سال قبل ،تولید ۱۰۰۴۱۶۲۲ تن آهن اسفنجی با رشد ۶/۲ درصدی نسبت به سال قبل و

فروش ۸۴۶٬۹۷۳ تن محصول نهایی در بازارهای داخلی و صادراتی از دیگر موارد مطرح شده در این مجمع بود.

اطلاعات طرح های توسعه در شرکت ارفع:

تولید و ذخیره سازی گاز مایع (LNG)،پروژه ی نورد ظرفیتSBQ ۵۰۰ هزار تن در سال، پروژه ی احداث نیروگاه تجدید پذیر خورشیدی ۱۰MW،پروژه ی برش مکانیزه خرسک، پروژه ی انباشت و برداشت مکانیزه گندله، پروژه ی توسعه مخازن ذخیره سازی واحد اکسیژن و پروژه ی انبار مواد اولیه به مساحت ۵۰۰۰ متر مربع

در پایان با تصویب صورت‌های مالی به ازای هر سهم ۳۹۲۰ ریال سود تقسیم شد.

منبع: چیلان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.