×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۳۱ خرداد , ۱۴۰۳
ازدیاد عرضه قیمت میوه های نوبرانه را ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش داد

اکبر یاوری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار روزانه ۲۰ هزارتن میوه، صیفی و فرنگی در میدان مرکزی عرضه می شود که ۲ هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۳۰۰ تن از این میزان مربوط به میوه های نوبرانه است.

او قیمت کنونی هرکیلو هندوانه در میدان مرکزی را ۶ تا ۱۲ هزارتومان اعلام کرد و افزود: نرخ کنونی هرکیلو ملون ۸ تا ۱۵ هزارتومان، جانا ۱۰ تا ۱۷ هزارتومان، طالبی ۱۰ تا ۲۰ هزارتومان، خربزه ۲۰ تا ۲۲ هزارتومان، گوجه سبز ۴۰ تا ۱۵۰ هزارتومان، توت فرنگی ۵۰ تا ۱۲۰هزارتومان، توت سفید ۵۰ تا ۶۰ هزارتومان، زردآلو کاشان ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزارتومان، زردآلو شیراز ۲۵۰ هزارتومان، شلیل شبرنگ ۱۴۰ تا ۱۷۰ هزارتومان، گیلاس پیش رس ۱۰۰ هزارتومان وگیلاس پیوندی ۲۰۰ تا ۲۳۰ هزارتومان است.

یاوری با بیان اینکه ذخایر سیب و پرتقال در سردخانه ها روبه پایان است، گفت: با توجه به کاهش موجودی سیب و پرتقال، قیمت نوساناتی داشته است به طوریکه هرکیلو پرتقال با نرخ ۴۰ تا ۵۵ هزارتومان، سیب درختی زرد ۴۰ تا ۶۵ هزارتومان، سیب درختی قرمز ۴۰ تا ۴۵ هزارتومان عرضه می شود.

رئیس اتحادیه بارفروشان ادامه داد: با توجه به گرمای هوا، عرضه میوه های نوبرانه در بازار افزایش می یابد که همین امر‌منجر به کاهش قیمت و ثبات و پایداری بازار می شود.

او گفت: با توجه به افزایش عرضه در برابر تقاضا و تعطیلات پیش رو، قیمت میوه های نوبرانه ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش یافته است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.