×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۷ مرداد , ۱۴۰۳

به گزارش تجارت گردان ، در ابتدای این همایش مسیح خدابخشیان دبیر انجمن بازی‌های فکری ایران به تاریخچه اتاق فرار در ایران اشاره کرد و گفت:اتاق فرار، سال ۹۵ با ۶ بازی در ایران فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۹۶ دوبرابر و در سال ۹۷ سه برابر و در سال ۹۸ شیب رشد اتاق فرار رو به افزایش رفت و در حال حاضر بیش از ۳۰۰ اتاق فرار در تهران و بیش از  ۴۵۰ اتاق فرار در کل ایران فعالیت دارند .

دبیر انجمن بازی‌های فکری در ادامه به وضعیت اتاق فرار در تهران اشاره کرد و گفت: در تهران ماهانه ۱۵۰ هزار نفر به صورت تقریبی بازی اتاق فرار یا بازی اسکیپ روم (Escape Room) بازی میکنند که این رقم در نوع خودش بسیار جالب است .

وی درباره آمار کارکنان مجموعه داران اتاق فرار در تهران گفت: طبق تحقیقات ما در سال گذشته از ۷۰ مجموعه دار اتاق‌فرار در تهران با ۳ کارمند خانم و ۹۷ درصد کارمند آقا در حال فعالیت می باشند که از نظر تحصیلی ۶۰ درصد مدرک کارشناسی ارشد را دارند .

خدابخشیان گفت:  ۷۰ درصد مجموعه داران اتاق فرار تنها یک بازی برای انتخاب داشتند این عدد تا سال ۱۴۰۱ به همین صورت ادامه داشت.  

دبیر انجمن بازی‌های فکری در ادامه گفت: که البته ۸۰ درصد اتاق فرار در ملک های مسکونی و اجاره ای در حال فعالیت هستند.

وی همچنین تاکید کرد: ۹۰ درصد اتاق های فرار ژانر ترسناک دارند که در هیچ کشوری به این صورت نیست و عملا ما داریم به سمت تک ژانر شدن پیش می رویم که اتفاق خوبی نیست البته امیدوارم هرچه زودتر این مشکل برطرف شود و ما شاهد آن باشیم که همه خانواده ها ژانر های مناسب با روحیات خودشان را انتخاب کنند .

دبیر انجمن بازی‌های فکری ایران در ادامه افزود: متاسفانه مشکلات در این صنف بسیار زیاد است و طبق خود اظهاری مجموعه دارها کمتر از ۲۰ درصد مجموعه ها مجوز رسمی فعالیت دارند ما امید داریم بخش دولتی نگاه ویژه ای به این صنعت در زمینه همکاری داشته باشد .

همچنین در ادامه این همایش علی مهام مدیر عامل ایران اسکیپ افزود: ایران اسکیپ از اسفندماه ۱۴۰۰  با گروه کوچکی از تیم فنی آغاز به کار نمود و با تلاش این مجموعه توانستیم نسخه اولیه پلتفرم را  راه اندازی کنیم و در ادامه نسخه دوم را ارائه دادیم . تمام تلاش تیم برنامه نویس این است که با بهترین کیفیت خدمات را به مجموعه ها و مشتریان ارائه دهیم .

مدیر عامل ایران اسکیپ گفت: نظرات مشتریان برای ما اهمیت زیادی دارد و ۱۰۰ درصد نظرات، نظرات خود مخاطب است که بازی را تجربه کرده و ما هیچ دخالتی در تغیرات نظرات نداریم .خوشبختانه تیم برنامه نویس ایران اسکیپ این توانایی را  دارد که نظراتی که به صورت رباتیک ارسال میشود را تشخیص دهد و از روی پلتفرم حذف کند .

وی در پایان گفت: پشتیبانی تیم ایران اسکیپ به صورت ۲۴ ساعته ادامه دارد همچنین در نسخه جدید این پلتفرم گزینه هایی از قبیل چت آنلاین و ارسال تیکت برای مجموعه داران  اضافه شده است .

اتاق فرار یک سرگرمی گروهی است که شرکت‌کنندگان در داستانی پیش‌ساخته، ایفای نقش کرده و در فضایی مشخص و زمانی محدود، با تعامل و یا تقابل با دیگر شرکت‌کننده‌ها با چالش‌هایی غالباً از نوع معما روبرو شده و با پشت سر گذاشتن آنها، به هدف نهایی داستان بازی می‌رسد. این بازی و سرگرمی جدید یکی از متفاوت‌ترین و مهیج‌ترین تجربیاتی است که می‌توانید به همراه دوستان یا خانواده تجربه کنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.