×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۸ تیر , ۱۴۰۳

به گزارش تجارت گردان به نقل از صدا و سیما؛ مهدی اسلام پناه در نشست خبری هفته ملی استاندارد، با اشاره به تصویب اجباری شدن خدمات پس از فروش خودرو در جلسه اخیر شورای عالی استاندارد افزود: تا پایان سال و در جلسه بعدی شورای عالی استاندارد، خدمات پس از فروش لوازم خانگی نیز مشمول استاندارد اجباری خواهد شد.  

وی با اشاره به ارتقای ۴ پله‌ای سازمان استاندارد ایران در رده بندی جهانی ایزو افزود: کشور ایران جزو ۵ کشور صاحب عنوان در استانداردسازی است که ۳۹۸ کرسی بین المللی دارد و در جدیدترین رتبه بندی استاندارد، رتبه ایران در میان ۱۶۸ کشور عضو ایزو از ۲۶ به ۲۲ ارتقا پیدا کرده است. 

مهدی اسلام پناه در ادامه با اشاره به خروج ۵ خودروی غیر استاندارد از خطوط تولید شرکت‌های خودروسازی گفت: عمل به قانون و رفع گلایه‌های مردم در دستور کار سازمان ملی استاندارد است و در نتیجه اعمال استانداردها، ۵ خودروی ضعیف، پرعیب و خیلی ضعیف از خطوط تولید خارج شده است. 

وی با بیان اینکه استاندارد‌های ۸۵ گانه‌ای که در ایران برای خودروسازی در نظرگرفته شده است سختگیرانه نیست گفت: در بسیاری از کشورها، شاهد استاندارد‌های سختگیرانه تری هستیم و در بعضی از موارد حتی استاندارد‌های کارخانه‌ای هم اعمال می‌شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.