×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ دی , ۱۴۰۳
استقرار سامانه نسخه الکترونیک زمینه ساز تحولات اساسی در خدمات درمانی است

 به گزارش تجارت گردان به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر امیر عباس منوچهری اظهار داشت:  همچنین در تمامی شهرها بیمه شدگان بالای ۶۵ سال در تمامی مراکز طرف قرارداد خدمات بستری را به صورت رایگان و بدون پرداخت فرانشیز دریافت خواهند کرد.
وی تسویه به موقع مطالبات مراکز درمانی که از سامانه نسخه الکترونیک استفاده می‌کنند را تعهد بسیار مهم سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد و گفت: مطالبات ایجاد شده از طریق سامانه نسخه الکترونیک تاکنون به طور کامل پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: پرداخت منظم و روزانه بخش اول مطالبات که برای پزشکان دارای امضای دیجیتال ۹۵ درصد؛ سایر پزشکان ۸۰ درصد و مراکز طرف قرارداد ۳۰ درصد است، همواره درحال انجام است.
معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: براساس ارزیابی و اظهار نظر ریاست محترم جمهوری، وضعیت پیشرفت طرح نسخه الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی رضایتبخش است که این امر نتیجه تلاشها و زحمات مجموعه همکاران ما در بخش فناوری اطلاعات و حوزه درمان تأمین اجتماعی است.
دکتر منوچهری گفت: سازمان تأمین اجتماعی برای حذف کامل دفترچه‌های کاغذی در آینده بسیار نزدیک آمادگی کامل دارد.
وی افزود: سامانه نسخه الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی به صورت رایگان در دسترس تمامی مراکز درمانی طرف قرارداد است و با استفاده از روش‌های تشویقی در حال دعوت از پزشکان و تمامی درمانگران برای استفاده از این سامانه هستیم.
معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی همچنین از افزایش تعهدات دارویی و وسایل کمک پزشکی این سازمان بالاتر از تعهدات قانونی مصوب شورای عالی بیمه در صورت استفاده پزشکان از سامانه نسخه الکترونیک خبر داد.
وی افزود: در صورت استفاده پزشکان از سامانه نسخه الکترونیک و در قالب نظام ارجاع، امکان پذیرش تعهدات بیشتری از سوی سازمان تأمین اجتماعی فراهم می‌شود.
دکتر منوچهری، افزایش تعهدات سازمان تامین اجتماعی در حوزه وسایل کمک پزشکی در بیمارستان‌های دولتی را از دیگر اقدامات قابل توجه برشمرد و گفت: تاکنون هزینه وسایل کمک پزشکی در بیمارستان‌ها به صورت مقطوع پرداخت می‌شد اما به منظور ارتقاء خدمات و کاهش هزینه بیماران تحت پوشش، پرداخت هزینه کامل این تجهیزات دردستور کار سازمان تأمین اجتماعی قرار دارد.
وی تاکید کرد: هدف نهایی ما بهبود و ارتقاء خدمات درمانی به بیمه شدگان است.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با عنوان اینکه طرح ۳۰۷۰ درحال اجراست، اظهار داشت: تاکنون ۲۴ سرویس غیرحضوری از خدمات ۳۰ گانه رونمایی شده است و انتظار می‌رود که این سرویسها به صورت بی‌نقص و کاملا غیرحضوری به مخاطبان ارائه شود.
دکتر منوچهری تصریح کرد: براساس طرح ۳۰۷۰ که طی ماه‌های اخیر در سازمان تأمین اجتماعی آغاز شده است، ۳۰ خدمت غیرحضوری به جامعه تحت پوشش تأمین اجتماعی اعم از بیمه‌شدگان، کارفرمایان و بازنشستگان ارائه می‌شود و با تکمیل این طرح تا پایان بهمن ماه، حدود ۷۰ میلیون مراجعه حضوری به شعب تأمین اجتماعی کاهش می‌یابد.
وی خاطرنشان کرد: این خدمات از طریق درگاه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir در دسترس قرار دارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.