×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | اشتهای آمریکا برای قانون شکنی با برجام متوقف نمی شود

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از  شبکه تلویزیونی راشا تودی؛ محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با این شبکه گفت اگر یک کشور از روی عادت شروع به قانون شکنی کند آنگاه شاهد حاکمیت قانون نخواهیم بود.
ظریف افزود ما هیچ فردی را نصیحت نمی کنیم ما درباره واقعیت ها صحبت می کنیم. همه ما زمانی که به مدرسه ابتدایی و یا دبیرستان می رفتیم افرادی در کلاس بودند که ما را تهدید و ارعاب می کردند. اگر ما به آنها نگاه می کردیم و کاری نمی کردیم، تهدیدهای آنها متوقف نمی شد. این افراد تنها آنها را نگاه می کنند و آنها دانش آموز دیگری را کتک می زنند. وی افزود اروپایی ها باید بدانند اشتهای آمریکا برای نقض قوانین بین المللی در هر جا و هر زمانی که به نفع آنها باشد با برجام متوقف نمی شود. ما شاهد اقدامات آنها در رابطه با پیمان سلاح های اتمی میانبرد، یونسکو، پیمان تغییرات آب و هوایی بوده ایم.
ظریف گفت برای اینکه با شما روراست باشم باید بگویم این اقدامات آمریکا در پایان به نفع خود آمریکا هم نخواهد بود. اگر شما در درازمدت رفتاری غیرقانونی در صحنه بین المللی داشته باشید آنگاه شما قدرت پیش بینی خود را از دست می دهید. اگر یک کشور قدرت پیش بینی خود رااز دست بدهد آنگاه این موضوع به کشورهای دیگر هم سرایت می کند و آنگاه ما شاهد هرج و مرج خواهیم بود؛ بنابراین این موضوع به نفع هیچ کشوری نیست. اگر یک کشور از روی عادت شروع به قانون شکنی کند آنگاه شاهد حاکمیت قانون نخواهید بود.
گفتنی است مشروح اظهارات ظریف روز سه شنبه از این شبکه تلویزیونی پخش خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.