×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۳ دی , ۱۴۰۳
اصلاح ۲۶۱ نقطه پرتصادف در جاده‌های کشور

مجید صباغ‌زاده در گفت‌وگوبا ایسنا، با اشاره به اصلاح نقاط حادثه‌خیز بیان کرد: دور جدید شناسایی نقاط پرحادثه در انتهای سال گذشته انجام شده و ۸۸۷ نقطه پرتصادف شناسایی و از طریق کمیسیون ایمنی راه‌های کشور به دستگاه‌های ذی‌ربط مانند استانداری‌ها، پلیس راه و سازمان راهداری ابلاغ شد. از پایان سال گذشته و با نهایی شدن لیست، اقدامات اولیه را انجام دادیم؛ ابتدا نقاط را بر اساس دستورالعمل تعریف‌شده آشکارسازی کرده و از همان زمان برداشت‌های میدانی و بررسی روی طرح‌های اصلاحی را آغاز کردیم.

وی ادامه داد: پس از پایان سفرهای نوروزی ۱۴۰۲، جلساتی داشتم برای تهیه راهکار و روشی که بتوانیم از راهکارهای مختلف برای اصلاح نقاط استفاده کنیم. ظرف یک ماه راهکارهای اولیه شناسایی و تهیه شد. تا کنون از ۸۸۷ نقطه‌ای که شناسایی شده، ۲۶۱ نقطه به‌صورت کام اصلاح شده و با پلیس راه صورت‌جلسه کردیم؛ بقیه هم در دست اجراست.

میدرکل دفتر نگهداری علائم، تجهیزات و ابنیه فنی راه‌ها سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: تعهد ۱۴۰۲ سازمان راهداری، اصلاح ۴۰۰ نقطه است که امیدواریم بتوانیم تا پایان سال ۲۶۱ نقطه را به ۴۰۰ نقطه برسانیم با توجه به پروژه‌هایی که در دست داریم و مابقی را با توجه‌به دستور معاون اول رئیس‌جمهور، اگر کمک استانداری‌ها به‌موقع انجام دهد، سعی می‌کنیم تا پایان سال آینده ۴۸۷ نقطه باقی‌مانده را هم با توجه به اعتباراتی که داریم و مساعدت استانداری‌ها رفع کنیم.

صباغ‌زاد با بیان اینکه برای ۸۸۷ نقطه طبق برآوردی که ابتدای سال انجام شده، حدود ۹۳۰۰ میلیاردتومان اعتبار نیاز است، افزود: بخشی از این اعتبارات انجام شده است اما اگر بخشی از این پروژه‌ها به سال آینده موکول شود، افزایش قیمت خواهد داشت. البته ما علاوه بر این نقاط، پروژه‌های ناتمامی که از سال‌های گذشته برای نقاطی تحت عنوان پرتصادف یا مستعد حادثه هم این فرآیند را داشتیم و از ابتدای سال تا کنون ازاین نقاط ناتمام هم ۲۷۹ نقطه را اصلاح کردیم.

وی درباره برآورد از میزان افزایش اعتبار لازم در صورت تاخیر در اجرای این طرح‌ها بیان کرد: ما پیگیر اصلاح این نقاط و تامین منابع مالی آن‌ها هستیم. بخشی به سازمان راهداری مرتبط است و بخشی‌هم به سازمان مدیریت و نهادهای دیگر که بتوانند منابع را تامین کنند. بخشی از این اعتبارات از منابع عمومی است که سازمان برنامه و بودجه باید در طرح‌های اعتباری سالیانه تحت عنوان نقاط پرتصادف قرار دهد، بخشی هم از منابع داخلی سازمان راهداری تامین می‌شود که تکافوی همه نقاط را نمی‌دهد.

اگر استانداری‌ها به تعهدی که توسط معاون اول رئیس‌جمهوری انجام شده پایبند باشند، سعی می‌کنیم تا پایان شهریور ۱۴۰۳ بتوانیم همه نقاط را اصلاح کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.