اصلاح ۵۲۰ کیلومتر از راه‌های شریانی فارس ظرف ۲ هفته آینده/ فعالیت ۶ اکیپ در کریدور شمالی-جنوبی استان

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان ، علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای فارس در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به ارائه گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده در این حوزه پرداخت و گفت: در راستای سیاست اصلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ما نیز اولویت نخست خود را واکنش سریع برای اجرای روکش در راه‌های شریانی قرار داده‌ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس از آغاز اقدامات اصلاحی در ۲۰ درصد از ۶۰۰ کیلومتر محورهای دارای خرابی تحت پوشش این اداره‌کل خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم مابقی خرابی‌ها را نیز ظرف ۴۵ روز آینده با تزریق منابع مالی و اضافه شدن پیمانکاران و ظرفیت‌های امانی برطرف کنیم.

او ادامه داد: هم‌اکنون عملیات روکش آسفالت و لکه‌گیری اضطراری در محور شریانی شمال-جنوب استان فارس (ایزدخواست-آباده – شیراز-بوشهر(رفت و برگشت)) به طول ۵۲۰ کیلومتر آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود این عملیات ظرف مدت دو هفته آینده به اتمام برسد.

سیاهپور گفت: ۶ اکیپ شامل ۴ اکیپ امانی و ۲ اکیپ پیمانی در کریدور شریانی شمال-جنوب فارس برای اجرای این طرح اضطراری آغاز به کار کرده‌اند که مسیر ۵۲۰ کیلومتری این محور را تحت پوشش عملیات راهداری قرار می‌دهد.

او عنوان کرد: وسعت، طول و اهمیت راه‌ها، جاذبه‌های گردشگری و درمانی و قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال به جنوب کشور از جمله ویژگی‌هایی است که وظیفه متولیان خدمات‌رسان جاده‌ای استان فارس را افزایش داده و برای تأمین سفری ایمن و روان، مسئولیت آن‌ها را سنگین‌تر می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به وجود دو اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای “فارس” و “لارستان” در این استان گفت: محورهای ۳۰ شهرستان استان تحت پوشش اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس است و اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لارستان نیز راه‌های ۶ شهر دیگر استان فارس را پوشش می‌دهد.

سیاهپور، طول راه‌های استان فارس را مجموعا بالغ بر ۲۰ هزار و ۸۰۰ کیلومتر خواند و خاطرنشان کرد: از این میزان، هزار و ۶۵۰ کیلومتر بزرگراه، سه هزار و ۶۵۲ کیلومتر راه اصلی، سه هزار و ۵۸۴ کیلومتر راه فرعی و ۱۲ هزار و ۷۵۵ کیلومتر راه روستایی است.

فتحنایی

Recent Posts

سامسونگ از تبلت‌های سریGalaxy Tab S10  با قابلیت هوش مصنوعی رونمایی کرد

شرکت سامسونگ الکترونیکس امروز از تبلت‌های جدید Galaxy Tab S10 Ultra و Galaxy Tab S10+…

1 روز ago

سامسونگ از Galaxy S24 FE مجهز به هوش مصنوعی رونمایی کرد

شرکت سامسونگ الکترونیکس از تازه‌ترین گوشی مجهز به هوش مصنوعی خود تحت عنوان Galaxy S24…

1 روز ago

بازدید مدیرعامل شرکت آهن و فولاد ارفع از نمایشگاه دستاوردها و نقش اقشار مختلف در تحقق تمدن نوین اسلامی

همزمان با هفته دفاع مقدس، مهندس مجتبی مهری نژاد، مدیرعامل شرکت آهن و فولاد ارفع،…

1 روز ago

پیام مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان به مناسبت هفته دفاع مقدس

هفته دفاع مقدس، یادآور حماسه آفرینی‌های ملت بزرگ ایران و تجدید میثاق با آرمان‌های بلند…

1 روز ago

اگر در مقام مسئولیت نگاه مومنانه داشته باشیم، برکات خداوند بر کار ما نازل می‌شود

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در ادامه بازدید میدانی از مراکز خدمت‌رسانی بیمه‌ای، درمانی و…

1 روز ago