×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۷ دی , ۱۴۰۳

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی هلدینگ فولاد متیل، سید رحمان فقیر میرنظامی مدیرعامل شرکت صنایع آهن و فولاد درخشان اراک با اعلام این خبر گفت: شرکت صنایع آهن و فولاد درخشان اراک در ادامه فعالیت‌های ساخت واگن، به‌تازگی با شرکت سریر لجستیک هوشمند ایرانیان که وابسته به شرکت معدنی و صنعتی چادرملوست و حمل‌ونقل ترکیبی انجام می‌دهد وارد همکاری شده و طی مناقصه‌ای، مقرر شده تعداد ۲۰۰ واگن به این شرکت تحویل دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به قرارداد منعقدشده، در ماه گذشته ۲۰ دستگاه واگن تحویل داده شد و ۲۰ دستگاه نیز تا پایان آبان ماه ۱۴۰۱ تحویل داده خواهد شد.

به گفته مدیرعامل شرکت صنایع آهن‌وفولاد درخشان اراک، با شرایط موجود، می‌توانیم ۱۵۰ دستگاه از ۲۰۰ دستگاه باقی‌مانده را تا پایان سال تحویل دهیم.

وی افزود: شرکت صنایع آهن و فولاد درخشان اراک همچنین با شرکت ترکیب حمل‌ونقل وابسته به صندوق کارکنان راه‌آهن نیز قراردادی منعقد کرده و قرار است ۵۰ دستگاه واگن کفی چندمنظوره تولید کند.

به گفته فقیر میرنظامی، توان شرکت‌های سازنده واگن در ایران برای تأمین نیاز ناوگان ریلی قابل‌قبول است و این بخش از صنعت می‌تواند نیاز کشور به واگن را تأمین کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برخی مشکلات و چالش‌ها برای تولیدکنندگان واگن در کشور وجود دارد، افزود: کمبود منایع مالی یکی از مشکلات و چالش‌های اصلی در صنعت واگن‌سازی است، بااین‌حال مشاهده می‌کنیم منابع مالی تولیدکنندگان که از طریق فروش مدت‌دار حاصل می‌شود، به‌عنوان یک راه برای برون‌رفت جهت جلوگیری از توقف تولید واگن است.

بنا بر اظهارات مدیرعامل شرکت آهن و فولاد درخشان اراک، برای تأمین ناوگان و کمک مالی به شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی، دولت در قانون بودجه، تسهیلاتی را در نظر گرفته که می‌توانند از آن استفاده کنند و اگر پرداخت صورت گیرد به این صنعت رونق داده خواهد شد.

فقیر میرنظامی تصریح کرد: واگن‌هایی که در ایران ساخته می‌شود، به دلیل اینکه بخش عمده‌ای از مواد اولیه آن در داخل کشور تولید می‌شود، به مقدار زیادی از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌کند؛ همچنین از دیگر مزایای ساخت واگن در کشور اشتغال‌زایی است؛ چراکه همیشه ایجاد اشتغال یکی از چالش‌های دولت بوده و می‌توان از این راه تا حدودی به ایجاد اشتغال در کشور کمک کرد.

وی موفقیت‌های حاصل‌شده را جز با حمایت مدیریت فولاد مبارکه و فولاد متیل میسر ندانست و ابراز امیدواری کرد: با تداوم این فعالیت‌ها از همه ظرفیت‌های موجود در این شرکت بهره‌برداری خواهد شد.

گفتنی است امروزه در حوزه معدن و صنایع معدنی یکی از مهم‌ترین چالش‌ها، کمبود توسعه‌های زیرساختی ازجمله حمل‌ونقل ریلی بوده و این در حالی است که در افق ۱۴۰۴ و رسیدن به اهداف تعریف‌شده در صنعت فولاد کشور، به ۵۶ هزار واگن نیاز است و درصورتی‌که حمایت از سازندگان و تولیدکنندگان داخلی ناوگان ریلی صورت پذیرد، تأمین نیاز داخل دور از دسترس نخواهد بود و یکی از مهم‌ترین چالش‌های صنایع فولادی کشور رفع خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.