به گزارش ایرنا از «ایثار»، برات کریمی یکی از مهمترین رسالتهای بانک دی را خدمترسانی به خانوادههای معزز شهدا و ایثارگران دانست و گفت: با حمایتهای صورت گرفته از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران و راهاندازی میزهای خدمت در مراکز بنیاد شهید و امور ایثارگران در استانها توانستهایم به یکی از دغدغههای جامعه ایثارگری برای دسترسی به شعب و خدمات بانکی بانک دی پاسخ دهیم و بهزودی میزهای خدمت این بانک در همه شهرهای کشور راهاندازی خواهد شد، همچنین با انعقاد تفاهمنامه همکاری متقابل با پستبانک، امکان برخورداری جامعه معظم ایثارگری از ارائه خدمات بانک دی همزمان در ۶۰۰۰ باجه بانکی و ۶۲۷ هزار نقطه تماس مناطق روستایی پستبانک فراهم شده است.
وی افزود: برنامهریزی برای افزایش سهم جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران از سبد تسهیلاتی بانک دی از دیگر اقدامات صورت گرفته در زمینه توسعه خدمات به جامعه ایثارگری است که در پی آن ارائه تسهیلات خُرد در قالب قرضالحسنه و عقود مبادلهای به اشخاص حقیقی و تخصیص اعتبار به صندوق اشتغال و کارآفرینی جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران از محل منابع صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانک در دستور کار شعب قرار گرفت.
بهرهمندی از ظرفیتهای مشترک بانک دی و بنیاد شهید و امور ایثارگران
کریمی با اشاره به همگرایی ایجاد شده و تمرکز بر همافزایی و بهرهمندی از ظرفیتهای مشترک بانک دی و بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در طول یک سال گذشته تفاهمنامههای همکاری متقابل و با تکیه بر تمرکز منابع مالی بسیاری از شرکتهای زیرمجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران در بانک به امضا رسیده است که از جمله آنها میتوان به انعقاد تفاهمنامه با سازمان اقتصادی کوثر، شرکت سرمایهگذاری شاهد، سازمان فرهنگی- سیاحتی کوثر، صندوق قرضالحسنه شاهد، بیمارستانهای خاتمالانبیاء(ص)، ساسان و… اشاره کرد.
وی با بیان اینکه بانک دی پس از افزایش سرمایه صورت گرفته از لحاظ میزان سرمایه در رتبه پنجم بانکهای خصوصی قرار گرفته است، گفت: در همین حال تلاش شد بهطور همزمان با پیگیری موضوع افزایش سرمایه، زیان انباشته بانک نیز کاهش یابد که در این موضوع نیز دستاوردهای بزرگی نصیب بانک دی شده و زیان انباشته بانک دی طی یک سال حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است.
مدیرعامل بانک دی کاهش قیمت تمامشده پول را از دیگر اقدامات شاخص بانک دی دانست و افزود: قیمت تمامشده پول در پایان سال ۱۳۹۸ از مرز ۲۲ درصد فراتر رفته بود که با تغییر نگرش و هدفگذاریهای مؤثر و گسترش خدمات بانکداری الکترونیک، این نسبت در پایان سال ۱۳۹۹ با ۷ درصد کاهش به ۱۵ درصد کاهش یافته است.
کریمی گفت: در بخش منابع بانک، در یک سال گذشته شاهد رشد ۵۵ درصدی بودیم و منابع ارزانقیمت بانک نیز رشد ۳۴۷ درصدی را در این مدت تجربه کرده است که با توجه به شرایط اقتصادی کشور بهویژه در دوره شیوع بیماری کرونا این میزان رشد، بسیار قابل توجه است.