×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۳
افتتاح و بهره‌برداری از ۸۰۰۰ میلیارد تومان طرح گازرسانی «یادگار ابراهیم» در خراسان رضوی

به گزارش تجارت گردان به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی، مدیرعامل این شرکت امروز (پنجشنبه، ۲۴ خرداد) در آیین رونمایی از طرح‌های گازرسانی در خراسان رضوی که با حضور محمد مخبر، سرپرست ریاست‌جمهوری و جمعی از وزیران دولت سیزدهم در مشهد برگزار شد، گفت: امروز به برکت خون شهید رئیسی و همراهان، پروژه‌های گازرسانی به روستاها، واحدهای نهضت مسکن ملی، واحدهای تولیدی صنعتی، خط تقویتی انتقال گاز صالح آباد به تربت جام و طرح جایگزینی ۲۵۰ هزار بخاری کم مصرف در خراسان رضوی بهره‌برداری شد.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی به دلیل دوری از منابع گازی جنوب شرق کشور در زمستان دچار ناترازی مقطعی گاز می‌شود که این موضوع در سال ۱۴۰۱ با قطع گاز بخشی از شهر تربت جام خود را نشان داد، افزود: با دستور رئیس‌جمهوری شهید و جواد اوجی، وزیر نفت، پروژه‌ای با عنوان خط انتقال تقویتی گاز صالح‌آباد به تربت جام به طول تقریبی ۷۵ کیلومتر با اعتبار ۹۰۰ میلیارد تومان ازسوی قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) اجرایی شد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: بهره‌برداری از این طرح در کمتر از ۷ ماه سبب ثبت رکوردی کاری در تاریخ صنعت گاز شد و نتیجه آن پایداری شبکه گازرسانی در زمستان سال ۱۴۰۲ باوجود افزایش شدید مصارف گاز در استان بود.

چگنی ادامه داد: در طرح یادگار ابراهیم، ۸۴ روستای خراسان رضوی با ۸۸۰۷ خانوار و ۳۹۵ واحد تولیدی صنعتی دیگر استان با ظرفیت جایگزینی ۸ ملیون لیتر سوخت مصرفی سالانه از نعمت گاز برخودار می‌شوند و زمینه آبادانی، رفاه و توسعه استان را شتاب خواهد داد.

وی با بیان اینکه یکی از ابتکارهای دولت سیزدهم، اجرای نهضت ملی مسکن بود، گفت: شرکت ملی گاز ایران نیز در کنار دولت خدمتگزار زیرساخت اجرای این طرح را فراهم کرد و بر این اساس، امروز با دستور سرپرست ریاست‌جمهوری عملیات اجرایی گازرسانی به ۹۵ هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران یادآور شد: بخشی از موضوع ناترازی گاز منطقه شرق کشور ناشی از وسائل بازده پایین در بخش خانگی است. از این رو، شرکت ملی گاز ایران امروز طرح جایگزینی ۲۵۰ هزار بخاری کم مصرف با هدف صرفه‌جویی ۲ میلیون متر مکعب گاز در بخش خانگی این استان را آغاز خواهد کرد.

به گفته چگنی، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در اولویت تعویض بخاری‌های فرسوده با بخاری‌های راندمان بالا قرار دارند و امیدواریم با مشارکت سرمایه‌گذاران بومی استان و اجرای این طرح، بخشی از ناترازی گاز شمال و شمال‌شرق کشور برطرف شود.

براساس این گزارش، ۱۰۹ پروژه از مجموع ۱۲ دستگاه اجرایی و ۱۰ دستگاه ملی با اعتبار بیش از ۱۴۲ همت در چارچوب طرح یادگار ابراهیم که مزین به اسم شهید جمهور، سیدابراهیم رئیسی است، در خراسان رضوی رونمایی شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.