×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۸ تیر , ۱۴۰۳

تجارت گردان | افت شدید تولید مسکن در سال‌های اخیر

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای علی قائدی در ارتباط با رسانه ملی با بیان اینکه، سالانه باید ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در مناطق شهری کشور ساخته شود افزود: با توجه به آمار و اطلاعات موجود، تنها ۵۰ درصد واحد مسکونی که در کشور نیاز بوده در سال‌های گذشته تولید شده است.
معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: در چنین شرایطی ضرورت دارد دولت بصورت جدی در بحث تولید مسکن بویژه حمایت از بخش خصوصی در این زمینه ورود پیدا کند.
وی افزود: مسکن از جمله بخش‌های اقتصادی در کشور که بخش خصوصی بصورت عمده در این حوزه نقش آفرین است.
آقای قائدی تصریح کرد: تلاش دولت به خصوص در یکساله اخیر این بوده که ورود جدی تری به حوزه مسکن داشته باشدو خوشبختانه طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی را مدنظر خود قرار داده است.
وی گفت: طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن، از جمله این برنامه هاست که به شدت دولت و وزارت راه و شهرسازی در حال پیگیری آن است.
معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی افزود: قرار است در قالب طرح اقدام ملی طی دوسال پیشرو، ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود.
وی ضمن اشاره به اهمیت روزافزون جایگاه مسکن در سبد هزینه‌های خانوار گفت: بطورکلی از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد در شهر‌های جدید اطراف کلانشهرها، ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده و ۱۰۰ هزار واحد در سایر مناطق شهری ساخته خواهد شد.
آقای قائدی ادامه داد: احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سایر مناطق شهری، بیشتر دهک‌های کم درآمد جامعه را شامل می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.