×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۹ شهریور , ۱۴۰۳
افزایش حدود ۱۵ درصدی ترافیک مرسولات پستی

«کاوه دولتی» در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: شرکت ملی پست، یک شرکت خدمت محوری است که خدماتش در پهنه کشور، توسعه دارد و باتوجه‌به وسعت کشور و تعداد مرسولاتی که ماهانه در شبکه پست کشور توزیع می‌شود، ممکن است درصدی از خطا اتفاق بیفتد. تلاش این است که کیفیت و خدمات خود را در حدی نگه داریم که رضایت کلی مشتریان را جلب کند، البته گاهی اوقات نیز به دلایل متعدد نمی‌توان سطح کیفیتی که مدنظرمان است را حفظ کنیم.

وی درباره نرخ قبول و توزیع مرسولات شرکت ملی پست، افزود: شرکت ملی پست یک شرکت دولتی است، نرخ‌نامه‌ها نیز بر اساس تصمیم سازمان‌های نظارتی مانند سازمان حمایت و سازمان تنظیم مقررات تعیین می‌شود؛ بنابراین شرکت ملی پست نمی‌تواند بر اساس قیمت تمام شده یا هزینه‌هایی که متقبل می‌شود، نرخ قبول و توزیع مرسولات را دریافت کند. درحالی‌که اگر شرکت ملی پست خصوصی بود، این امکان وجود داشت، هزینه خدماتش را برحسب تورم به شکل شناور در نظر بگیرد.

دولتی افزود: خودروهای فعال در خطوط پستی، سوخت دولتی ندارند و از سوخت آزاد استفاده می‌کنند. هزینه‌های شرکت ملی پست مشابه بخش خصوصی است؛ اما نرخ‌هایش نظارتی است، بنابراین امکان افزایش آن‌ها وجود ندارد. نمی‌توان گفت دلیل اصلی کاهش کیفیت خدمات شرکت پست به این عوامل بستگی دارند، اما بی‌تأثیر هم نیستند و تا زمانی که هزینه صرف شده با دریافتی خدمات همخوانی ندارد، همواره کاستی‌هایی به چشم می‌خورد.

وی تصریح کرد: در شرکت ملی پست، سرویس‌های پستی به چهار بخش پیشتاز، سفارشی، ویژه و عادی تقسیم می‌شود که هر کدام از این سرویس‌ها بر اساس زمان‌بندی تحویل، مرسوله به گیرنده قیمت مشخصی دارند.

نحوه رسیدگی به شکایات

مدیرکل دفتر کیفیت و امور مشتریان شرکت ملی پست درباره نحوه رسیدگی به شکایات مشتریان گفت: شرکت ملی پست، مجهز به مراکز شبانه‌روزی است که پاسخگوی سؤالات و مسائل شهروندان هستند.

از ابتدای سال حدود ۲ میلیون شهروند با شرکت ملی پست تماس داشتند که از این تعداد به یک میلیون و ۵۰۰هزار تماس به شکل اتوماتیک پاسخ داده شده است. حدود ۴۰۱هزار نفر هم در تماس‌ها به کارشناسان وصل شده‌اند که از این تعداد ۹۷هزار نفر تیکت منجر به شکایت گذاشته‌اند.

پرداخت دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خسارت از ابتدای سال ۱۴۰۳

مدیرکل دفتر کیفیت و امور مشتریان شرکت ملی پست با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون هزار و ۷۱۹ شکایت مربوط به تاخیر، خسارت وغرامت به ثبت رسیده، گفت: شرکت ملی پست از ابتدای سال تاکنون ۲میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان خسارت پرداخته کرده، این خسارات از ۱۰۰هزار تومان تا چندصد میلیون تومان (بسته به نوع بیمه غرامت و ارزش مرسوله) بوده است.

سه میلیون نفر از سرویس احراز نشانی استفاده کرده‌اند

دولتی درباره سرویس احراز نشانی که توسط شرکت ملی پست به شهروندان ارائه می‌شود گفت: در ۵ ماه نخست امسال به حدود سه میلیون متقاضی، سرویس احراز نشانی در مکان آدرسشان داده شده است.

وی درباره با بیان اینکه ترافیک ثبتی شرکت پست کشور ماهانه حدود ۲۳ میلیون مرسوله است، تصریح کرد: ۹۵ درصد مرسولات توزیع موفق داشتند. هر سال تقریباً این درصد توزیع موفق را داریم. توزیع موفق، مرسولاتی هستند که به دست مشتریان رسیدند. البته ۸۹ درصد مرسولات هم به‌موقع (در زمان قانونی) به مقصد رسیده‌اند.

مدیرکل دفتر کیفیت و امور مشتریان شرکت ملی پست گفت: برای مراسم اربعین یک میلیون گذرنامه جدید صادر شده که از این تعداد ۱۴۶ هزار گذرنامه (حدود ۵ درصد) به دلیل تغییر آدرس، منزل نبودن فرد و… به باجه‌ها برگشت خورده‌اند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.