×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | افزایش دو برابری زمان سوختگیری با کارت جایگاه‌داران

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، «ناصر رئیسی‌فرد» در گفت و گو با ایرنا، ‌ گفت:‌ از زمان آغاز استفاده اجباری از کارت سوخت کمتر از ۱۵ درصد مردم از کارت سوخت شخصی خود استفاده کرده و بقیه از کارت سوخت جایگاه‌داران برای دریافت بنزین استفاده می‌کنند.

وی اصلی‌ترین مشکل دریافت بنزین با کارت سوخت جایگاه‌داران را طولانی‌شدن روند سوخت‌گیری عنوان کرد و ادامه داد:‌ مشکلات اصلی این است که به دلیل محدودیت کارت جایگاه‌ها برای عرضه بنزین، بعد از ۳۰ لیتر سوخت‌گیری، کارت باید خارج شده و دوباره در سیستم قرار بگیرد اما سیستم هوشمند سوخت فرسوده است و در مواردی که فردی بخواهد بیشتر از ۳۰ لیتر سوختگیری کند مشکل بیشتر هم می‌شود.

 رئیسی‌فرد با اشاره به اینکه این مشکل زمان سوختگیری را تا دو برابر افزایش می‌دهد، ‌افزود:‌ اکنون شاهد ایجاد صف‌های طولانی در ورودی جایگاه‌های سوخت هستیم.

وی تاکید کرد:‌ باید برای این کار تعریف داشته باشند و هدف را مشخص کنند تا میزان ناهنجاری و فساد به حداقل برسد.

به گفته رئیسی‌فرد، با آغاز مهرماه و افزایش ترافیک ممکن است این صف‌ها طولانی‌تر شود.

وی بهترین راه‌حل برای کنترل مصرف و کاهش قاچاق را واقعی‌کردن قیمت بنزین دانست و گفت:‌ اگرچه نفت یک کالای سرمایه‌ای به شمار می‌رود اما بنزین کالایی مصرفی است بنابراین لازم است تا قیمت آن واقعی شود.

رئیسی فرد روش عرضه بنزین را نیز نامناسب عنوان کرد و افزود:‌ همه جای دنیا هزینه خدمات را مصرف‌کننده می‌پردازد و جایگاه‌ها نیز با توجه به این امر خدمات با کیفیت‌تری ارائه می‌کنند.

به گزارش ایرنا، ‌الزام استفاده از کارت سوخت شخصی از ۲۰ مردادماه در کشور آغاز شده اما به دلیل آنکه همچنان تعدادی از افراد کارت سوخت خود را دریافت نکرده‌اند، استفاده از کارت سوخت جایگاه‌داران از اقبال بیشتری برخوردار است.

همچنین یک میلیون کارت در باجه‌های معطل پست وجود دارند که برای دریافت آنها اقدام نشده است. با این حال کارشناسان و صاحبنظران، مهمترین دلیل عدم اقبال مردم به استفاده از کارت سوخت شخصی را نبود ابزار قیمتی و تک نرخی و ارزان بودن بنزین می‌دانند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.