×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۳
افزایش سرمایه آسان پرداخت تصویب شد

به گزارش تجارت گردان ، مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت آسان پرداخت پرشین امروز شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با حضور ۸۸٫۱ درصدی سهامداران در محل دانشگاه شهید بهشتی و صورت زنده از طریق سامانه دانا پلاس برگزار شد.
این جلسه با حضور یوسفی به عنوان ناظر اول هیئت رئیسه، اسکندری به عنوان ناظر دوم، و صمدی به عنوان مدیرعامل شرکت و نماینده سازمان بورس آغاز شد.
طبق گزارش حسابرس قانونی، موضوع اصلی مجمع، بررسی و تصویب افزایش سرمایه شرکت بود که طبق مجوز سازمان بورس و در دو مرحله صورت گرفت.
در مرحله اول، سرمایه فعلی شرکت از پنج هزار و پانصد و پنجاه میلیارد ریال به هشت هزار هشتصد و هشتاد میلیارد ریال افزایش یافت.
این افزایش سرمایه با هدف تقویت ساختار مالی شرکت و رعایت الزامات بانک مرکزی و حداقل سرمایه لازم برای شرکت‌ها انجام شد.
در مرحله دوم، افزایش سرمایه از آورده نقدی از پنج هزار و پانصد و پنجاه میلیارد ریال به دوازده هزار هشتصد و هشتاد و شش میلیارد ریال طی دو سال مورد تایید سهامداران قرار گرفت.
در پایان مجمع، به سوالات سهامداران پاسخ داده شد . گفتنی است مجمع عادی سالیانه شرکت آسان پرداخت یکماه آینده برگزار خواهد شد.
همچنین گزارش بازرس قانونی به شرح زیر است:
درباره گزارش توجیه هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه به فوق العاده صاحبان سهام شرکت آسان پرداخت پرشین سهامی عام در اجرای ماده مفاد تبصره ۲ ماده ۱۶۱ اصلاحیه قانون تجارت مصوب سال ۱۳۴۷ گزارش توجیه مورخ ۲۳ آبان ۱۴۰۲ هیئت مدیره شرکت آسان پرداخت پرشین سهام در خصوص افزایش سرمایه آن شرکت از مبلغ ۵۵۵۰ میلیارد ریال به مبلغ ۱۲۸۷۶ میلیارد ریال به مبلغ ۷۳۲۶ میلیارد ریال مشتمل بر صورت مالی فرضی و مفروضات مبنای تهیه آن که پیوست می‌باشد .
طبق استاندارد حسابرسی رسیدگی به اطلاعات مالی آتی مورد رسیدگی این موسسه قرار گرفته است مسئولیت گزارش توجیهی مزبور و مفروضات مبنای تهیه آن با هیئت مدیره شرکت است گزارش مزبور در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۶۱ اصلاحیه قانون تجارت و با هدف توجیه افزایش سرمایه شرکت محل سود انباشته و آورده نقدی سهامداران تهیه شده است .
این گزارش بر اساس مفروضاتی مشتمل بر مفروضات ذهنی درباره رویدادهای آتی و اقدامات مدیریت تهیه شده است که انتظار نمی‌رود لزوماً به وقوع بپیوندد در نتیجه به استفاده کنندگان توجه داده می‌شود که این گزارش توجیهی ممکن است برای هدف‌هایی جز هدف توصیف شده در بالا مناسب نباشد.

رسیدگی به شواهد پشتوانه مفروضات و با فرض تحقق مفروضات ذهنی مندرج در بندهای ۴ و ۵ گزارش توجیهی این موسسه به مواردی برخورد نکرده است که متقاعد شود مفروضات مزبور مبنای معقول برای تهیه گزارش توجیهی فراهم نمی‌کند به علاوه به نظر این موسسه گزارش توجیه یاد شده بر اساس مفروضات به گونه‌ای مناسب تهیه و طب استانداردهای حسابداری ارائه شده است.
در ابلاغیه ۹۹۱ ۰۰۲ مورخ ۷ خرداد ۱۳۹۹ سازمان بورس و اوراق بهادار مبلغ سود انباشته مندرج در صورت‌های مالی حسابرسی شده گروه و شرکت اصلی برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ به ترتیب به مبالغ ۳۶۵۷ میلیارد ریال و ۳۷۲۰ میلیارد ریال می‌باشد که بر اساس مصوبه مجمع عمومی سالیانه مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال آن در قالب سود سهام مصوب تخصیص یافته است .
حداکثر مبلغ قابل انتقال به حساب سرمایه به میزان ۳۵۵۷ میلیارد ریال تعیین می‌گردد که برای برای تامین افزایش سرمایه پیش بینی شده در گزارش توجیه هیئت مدیره از محل سود انباشته از کفایت لازم برخوردار است با عنایت بر مقررات حاکم بر بازار سرمایه قطعیت افزایش سرمایه منوط به تایید سازمان بورس و اوراق بهادار خواهد بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.