×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی فروش آب معدنی در هفته گذشته/ با تمهیدات وزارت نیرو التهابی در آب شرب رخ نمی‌دهد

تجارت گردان | افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی فروش آب معدنی در هفته گذشته/ با تمهیدات وزارت نیرو التهابی در آب شرب رخ نمی‌دهد

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، فروهر در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص تأثیر ویروس کرونا بر روی این صنعت گفت: به طور کلی صنایع آب معدنی در اواخر اسفند ماه همواره با افزایش فروش مواجه است زیرا به واسطه ورود به فصل گرما و تعطیلات نوروز فروش آب‌های بسته بندی و معدنی افزایش پیدا می‌کند. اما امسال به واسطه شیوع ویروس کرونا و این بلای ناگهانی مقداری شرایط ما تغییر کرده است.

وی ادامه داد: افزایش فروش که قرار بود در اواخر اسفند و تعطیلات نوروز داشته باشیم ناگهان به روزهای اخیر سوئیچ شده است اما موضوع این است که این فروش‌ها به صورت نقطه‌ای است به طوری که در هفته گذشته فشار زیادی بر روی صنعت ما وارد شد و بیشتر برندهای ما ۳۰ تا ۴۰ درصد در عرض چند روز افزایش فروش داشته است هرچند اکنون اوضاع به روال عادی برگشته است.

وی ادامه داد: البته این فشارها به صنایع ما نسبت به سایر صنایع مانند کنسرت و مواد غذایی و اسنک‌ها کمتر است زیرا ۹۵ درصد کشور ما دارای آب آشامیدنی به صورت لوله کشی هستیم.

فروهر با اشاره به دهک‌های مختلف جامعه گفت: آب بسته‌بندی و معدنی بیشتر توسط دهک‌های درآمدی خریداری می‌شود تا عامه مردم. اکنون هم با شرایط ویژه‌ای که پیش آمده اولویت‌ها تغییر پیدا کرده و همه ابتدا به فکر تامین مواد غذایی هستند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان آب معدنی و آشامیدنی افزود: به جز همان هفته گذشته که فروش زیاد داشتیم در بقیه روزها وضعیت عادی بوده است از سوی دیگر باید این واقعیت را در نظر داشت که قدرت معیشت مردم در دو سال اخیر به شدت پایین آمده و قشر کمتری به خود اجازه خرید آب معدنی می‌دهد

وی در خصوص آینده بازار گفت: من فکر کنم روال بازار ما همین طور ادامه داشته باشد مگر اینکه خدای نکرده التهابی در آب شرب شهری رخ دهد که آن هم با تمهیداتی که وزارت نیرو دیده فکر نکنم که چنین اتفاقی رخ دهد.

دبیر انجمن تولید کنندگان آب معدنی افزود: ما تاکید داریم با توجه به این که این ویروس آب بدن را کم می‌کند مردم از آب بهداشتی بیشتر استفاده کنند و با توجه به اینکه به فصول گرم سال وارد می‌شویم برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود از مصرف آب دریغ نکنند.

وی در خصوص بازار سایر نوشیدنی‌ها گازدار و آب میوه گفت: تا جایی که من اطلاع دارم بازار آنها نیز در همین روزها شاهد افزایش فروش ۳۰ تا ۴۰ درصدی بوده اما اکنون شرایط آنها نیز عادی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.