×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۳
افزایش ۳ هزار تنی تولید چای خشک در سال ۹۸/ پرداخت تسهیلات کم بهره به چایکاران

تجارت گردان | افزایش ۳ هزار تنی تولید چای خشک در سال ۹۸/ پرداخت تسهیلات کم بهره به چایکاران

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، حبیب جهانساز رئیس سازمان چای در گفت وگو با خبرگزاری میزان درخصوص وضعیت تولید چای در سال ۹۸ اظهار کرد: امسال ۱۲۶ هزار و ۷۵۰ تن برگ سبز چای از چایکاران خریداری شد که نسبت به سال گذشته بیش از ۱۱ درصد افزایش داشته است. وی افزود: از میزان برگ سبز خریداری شده، ۲۸ هزار و ۵۰۰ تن چای خشک استحصال شد که در مقایسه با سال گذشته بیش از ۳ هزار تن چای خشک بیشتری تولید شده است.
رئیس سازمان چای در رابطه با دلایل افزایش تولید چای بیان کرد: شرایط اقلیمی و آب و هوای مناسب از مهم‌ترین دلایلی اند که باعث شدند تولید چای در سال ۹۸ افزایش پیدا کند.
جهانساز ادامه داد: سال گذشته طی چند مرحله اقدامات چایکاران در زمینه به‌زراعی باغات و زمین‌ها موجب شد تا سطح زیر کشت و در نهایت تولید چای افزایش پیدا کند.
وی تصریح کرد: امسال مطالبات چایکاران به موقع انجام شد و به تبع این موضوع، چایکاران بیشتر به باغات خود رسیدگی و از کود‌های باکیفیت استفاده کردند.
رئیس سازمان چای مطرح کرد: هم اکنون نیز باغات در وضعیت مساعدی به سر می‌برند و از اردیبهشت ماه سال آینده برداشت انجام می‌شود.
جهانساز خاطر نشان کرد: امسال نرخ خرید تضمینی چای درجه یک، ۳ هزار و ۶۰۰ تومان و درجه دو، ۲ هزار و ۲۰۰ تومان بود که این نرخ‌ها نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد افزایش داشته است.
وی عنوان کرد: امسال برخی کارخانه ها مبالغ بیشتری نسبت به نرخ تضمینی به چایکاران پرداخت کردند که این مبالغ اغلب به ۵ هزار تومان به ازای هر کیلو چای درجه یک نیز رسید.
رئیس سازمان چای گفت: سازمان چای از امسال تسهیلات کارآمدی با بهره ۴ درصد و بازپرداخت ۴ ساله در راستای به‌زراعی باغات چای به چایکاران پرداخت می‌کند.
جهانساز افزود: این تسهیلات فرصت بسیار مناسبی است که چایکاران نسبت به به‌‎زراعی زمین‌های خود اقدام کنند تا سطح زیر کشت و تولید چای افزایش چشمگیری پیدا کند.
وی تصریح کرد: از این تسهیلات علاوه بر به‌زراعی می‌توان به عنوان کاهش هزینه‌های تولید و خرید تجهیزات نیز استفاده کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.