×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۹ تیر , ۱۴۰۳
افزایش ۶۰ درصدی عرضه محصولات پتروشیمی در ۱۴۰۳ / عرضه اعتباری، کلید حل مشکل سرمایه در گردش صنایع تکمیلی / صنعت پتروشیمی؛ پیشگام در اجرای سیاست‌های جلوگیری از خام‌فروشی

در نخستین همایش ملی عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی که امروز، دوشنبه ۲۱ خرداد برگزار شد، عباس غلامی، مدیر توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، به چالش‌های پیش روی صنایع تکمیلی اشاره کرد و اظهار داشت که تأمین سرمایه در گردش، که معمولاً از طریق تسهیلات بانکی صورت می‌گیرد، بزرگترین مشکل این صنایع است. وی تأکید کرد که راهکار عرضه اعتباری، که سال گذشته حدود ۷۸ هزار میلیارد تومان از محصولات پتروشیمی را شامل شد، به رفع این مشکل کمک شایانی کرده است.

غلامی همچنین افزود که عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی در دو ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود ۶۰ درصد افزایش داشته است. وی با اشاره به همراهی شرکت‌های پتروشیمی در این زمینه، تصریح کرد که صنعت پتروشیمی با این اقدام، اعتقاد  کامل به سیاست‌های مقام معظم رهبری در جلوگیری از خام‌فروشی نشان داده و در این راستا پیشگام بوده است.

وی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی در هیچ دوره‌ای شاهد چنین روند مطلوبی نبوده است، اظهار داشت که اتفاق بی‌نظیری در زمینه عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی رخ داده و این صنعت می‌تواند به عنوان الگویی برای دیگر صنایع در استفاده از راهکار عرضه اعتباری محصولات عمل کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.