×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۳ آذر , ۱۴۰۳
اقتصاد مقاومتی و نقش فروشگاه‌های زنجیره‌ای

 به گزارش تجارت گردان به نقل از خط بازار، وجود لایه‌های مختلف دلالی گری، عدم مدیریت چرخه تولید و بها دادن به تولیدات داخلی، عدم رویکرد مناسب در مدیریت قاچاق کالا به کشور و … همه و همه دست به دست یکدیگر دادند تا آنچه شد که داریم نظاره می‌کنیم. در شهرهای بزرگ و کلان شهر ها به دلیل رشد سرسام آور نقدینگی و طبع آن تورم خرده فروشی‌ها مبتلا به رقابتی تنگاتنگ شدند و هر روز این رقابت شدید تر می‌شود.

وجود دلالی‌های گسترده در تمامی سطوح توزیع کالا از دست تولید کننده تا مصرف کننده یکی از عومل اصلی تورم و گرانی عنوان می‌شود، بطوری که گاها تولید کننده محصول خود را با زیان به دلال می‌فروشد و دلال با چندین برابر سود آن را گرانتر به دست مصرف کننده می‌رساند.

ر این میان فروشگاه‌های زنجیره ای نقششان پر رنگتر می‌شود. این فروشگاه‌ها که با توان مالی بالا نسبت به اسلاف خود اقدام به تهیه کالا می‌کنند، به دلیل اینکه از تیم خرید حرفه‌ای و توان مالی بالا برای حجم خرید بالاتر برخوردار هستند به شدت توانمندی این را دارند تا دست دلالان را از بازار مصرف اقلام ضروری مردم کوتاه کرده و به روند کاهش موج تورمی حاکم بر اقتصاد ایران کمک کنند.

طبیعتا این نه تنها کشتریان و مصرف کنندگان نهایی هستند که از این باب سود می‌برند که تولید کنندگان هم از این مهم با توجه به قطع دست دلالان منتفع شده و تولیدات خود را خارج از بازار مافیایی حاکم بر شبکه توزیع مویرگی اقلام ضروری عرضه می‌کنند.

البته هرکاردی طبیعتا آسیب شناسی های خود را دارد و ضرورت کار پژوهشی توسط متخصصان در این حوزه را می‌طلبد، اما آنچه که روشن است عرضه کالاها و اقلام ضروری توسط فروشگاه‌های زنجیره‌ای به طور ملموس باعث کاهش قیمت تمام شده برای مصرف کنندگان شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.