×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۳۱ خرداد , ۱۴۰۳
اقدامات زیست محیطی خوبی در پتروشیمی ارومیه انجام شده‌است

به گزارش تجارت گردان به نقل از شرکت پتروشیمی ارومیه، دکتر سعید شهند در آیین بهره‌برداری از حوضچه تبخیر خاکی با پوشش غیرقابل نفوذ ژئو ممبران در شرکت پتروشیمی ارومیه ضمن تبریک روز جهانی حفاظت از محیط زیست اظهار کرد: ایران جزو معدود کشورهایی است که در قانون اساسی آن به محیط زیست توجه شده است.
وی گفت: امسال، شعار روز ملی حفاظت از محیط زیست «سهم من در تداوم حیات» انتخاب شده که از اصل ۵۰ قانون اساسی کشور که حفاظت از محیط زیست را وظیفه ای همگانی و عمومی تلقی کرده است، برگرفته شده است.
شهند با بیان اینکه در اصل ۵۰ قانون اساسی حیات اجتماعی روبه رشد از حقوق جامعه عنوان شده است، تصریح کرد: پیشرفت، اشتغال و رشد اقتصادی حق جامعه است؛ سازمان محیط زیست مانع توسعه نیست بلکه هدایت‌گر توسعه به سمت توسعه‌ای پایدار و همه جانبه است تا نیازهای نسل امروز بدون تهدید سرمایه‌های نسل آینده تامین شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی به جرم انگاری تخریب و آلودگی محیط زیست در قانون اساسی هم اشاره و تاکید کرد: سازمان حفاظت از محیط زیست با قدرت در برابر متخلفان ایستادگی می کند و در این راه ۱۵۰ شهید تقدیم کرده است.
وی با بیان اینکه تعامل، همکاری و هم افزایی از مهمترین عوامل توسعه و پیشرفت است، اظهار کرد: محیط زیست آذربایجان غربی به دنبال اقدامات سلبی و قهری نیست و تاکنون هیچ واحد صنعتی را در استان پلمب نکرده است و تلاش تمامی همکاران حفاظت محیط زیست در استان بر این است که مشکلات احتمالی محیط زیستی با هم افزایی و تعامل ، در چهارچوب قانون رفع و حل شود و این موضوع موجب افتخار و مباهات مجموعه محیط زیست استان است .
شهند با بیان اینکه اقدامات زیست محیطی خوبی در پتروشیمی ارومیه انجام شده است، از تلاش ها و مساعی مجموعه همکاران این شرکت قدردانی کرد و گفت: محیط زیست متعلق به همگان است که امیدواریم با کمترین آلودگی و تخریب آن را به نسل آینده تحویل دهیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی با ابراز خرسندی از حمایت شرکت پتروشیمی ارومیه از گونه در معرض انقراض گوزن زرد ایرانی گفت: ۶ راس گوزن زرد ایرانی در سال ۱۴۰۱ از پناهگاه حیات وحش دشت ناز ساری به پارک ملی دریاچه ارومیه و مرکز تکثیر و احیای این گونه در رشکان منتقل شده بود که با تولد ۳ راس در سال ۱۴۰۲ و دو راس در سالجاری، تعداد این گونه ارزشمند حیات وحش در این سایت به ۱۳ راس افزایش پیدا کرده است .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.