×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۳

تجارت گردان | اقدامات سازمان تامین اجتماعی به‌منظور پیشگیری از شیوع کرونا

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از سازمان تأمین اجتماعی، در این نامه آمده است: برای پیش‌گیری از شیوع ویروس کرونا در جامعه برگزاری جلسات کمیسیون‌های پزشکی (موضوع ماده ۹۱ قانون تأمین‌اجتماعی) و شوراهای پزشکی تا پایان اسفند ماه سال جاری تعلیق می‌شود.

در این نامه تاکید شده است: همچنین باتوجه به این‌که معرفی بیمه‌شدگان به کمیسیون پزشکی مستلزم مراجعه به پزشکان معالج و مراکز درمانی است؛ فرآیند معرفی متوقف و به منظور جلوگیری از زوال شرایط مقرر در مواد (۷۵) و (۸۰) قانون تأمین اجتماعی، متقاضیان باید به گونه‌ای راهنمایی شوند که نسبت به حفظ و ادامه بیمه‌پردازی اقدام کنند.
برای انعقاد قرارداد متقاضیان ادامه بیمه با ماهی غیراجباری مانند بیمه شدگان اختیاری، صاحبان حرف و مشاغل آزاد، رانندگان، کارگران ساختمانی و … هم ضرورتی به معرفی جهت انجام معاینات پزشکی بدو بیمه پردازی تا پایان زمان معین نمی باشد.  
در این نامه آمده است: معرفی بیمه شدگان به مراجع پزشکی (پزشک معتمد، شورا و کمیسیون پزشکی) جهت بررسی استراحت پزشکی لغایت تاریخ معین هم ضروری نیست؛  بنابراین اگر تمدید اعتبار دفاتر درمانی مستلزم پرداخت غرامت دستمزد باشد، با صدور سند علی الحساب و پرداخت بخشی از غرامت ایام بیماری این امکان فراهم می شود.
در نامه معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی تاکید شده است: انجام تمامی بازرسی‌های مرتبط با امور بیمه‌شدگان خاص اعم از بیمه بیکاری، احراز اشتغال قالیبافان، کارگران ساختمانی و… هم در مهلت معین موضوعیت نخواهد داشت. همچنین اخذ اثر انگشت نیز در کلیه قراردادها و فرم های مربوط به فرآیندهای ارائه خدمات بیمه‌ای متوقف شده است.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت امروز (شنبه) اعلام کرد: تعداد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۵ هزار و ۸۲۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۴۵ نفر رسیده و همچنین هزار و ۶۶۹ نفر تاکنون بهبود یافته‌اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.