امکان افزایش ظرفیت محور راه‌آهن جنوب تا ۷.۹ میلیون تن / افتتاح هفت پروژه در ایام‌الله دهه فجر به ارزش ۳۹ میلیارد در راه‌آهن لرستان/ آمادگی جهت افزایش ظرفیت پایانه‌های لجستیکی در اندیمشک و محور راه‌آهن جنوب

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص پایان عملیات بازسازی خط آهن محور جنوب با حضور وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان لرستان اظهار داشت: پروژه‌های آماده افتتاح اداره کل راه‌آهن لرستان در دهه مبارک فجر در سال ۹۸، هفت پروژه به ارزش ۳۹ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: این پروژه‌ها شامل بازسازی خط بلاک قارون – بیشه به طول ۱۷ کیلومتر، احداث سکوی جدید و بازسازی سکوهای یک و دو ایستگاه، محوطه سازی خیابان دورود، ساماندهی نما و سکوی ایستگاه‌های رودک، دربند و مومن آباد، تعمیرات اساسی نمازخانه‌های ایستگاه‌های راه‌آهن تنگ هفت و بیشه، احداث دیوار، زیباسازی محوطه و نصب پل و پله برقی زیرپل وحدت ایستگاه دورود، احداث دیوار گارد بالاست، حدفاصل ایستگاه‌های رودک تا ازنا و اصلاح شبکه برق ایستگاه راه‌آهن کشور بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: در راه‌آهن منطقه لرستان و با پایان عملیات بازسازی خط آهن محور جنوب در منطقه لرستان و زاگرس به طول ۲۹۰ کیلومتر شاهد یک تلاش و افتخار بزرگ از سوی همکاران‌مان بوده‌ایم که قابل قدردانی و تشکر است.

وی افزود: راه‌آهن سراسری ایران در سال ۱۳۱۷ به بهره‌برداری رسید و در سال ۱۳۳۵ روسازی خط آهن محور جنوب اصلاح شد که بعد از آن هیچگونه اتفاق و عملیاتی روی این محور انجام نگرفت.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده در این دولت از سال ۱۳۹۲ تا امسال که عملیات بازسازی خط آهن محور جنوب به پایان رسید، کل خط برداشته شده و زیرسازی و روسازی راه‌آهن این منطقه احداث شد. این مساله در حالی رخ داد که این راه‌آهن یک خط راه‌آهن گرم بود و کار با مسدودی‌های کوتاه و در شرایط بسیار دشوار و سخت انجام گرفت.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این‌که این خط آهن و منطقه‌ای که در آن قرار دارد دانشگاه راه‌آهن به حساب آمده و به خاطر ابنیه موجود در آن شرایط خاصی دارد، اظهار داشت:‌ با انجام ۲۹۰ کیلومتر بازسازی اساسی و نوسازی در این محور شاهد افزایش سرعت و ارتقاء ایمنی در آن هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: ظرفیت این محور ۵.۷ میلیون تن است که در حال حاضر ۵.۲ میلیون تن از آن عبور می‌کند اما تقاضای موجود در آن ۷.۹ میلیون تن بوده که قابل افزایش است.

وی ادامه داد: همان‌طور که مقام عالی وزارت تاکید دارند واریانت دورود – خرم‌آباد و اندیمشک می‌تواند به رفع گلوگاه ظرفیتی این محور که یک منطقه استراتژیک است، کمک کند. در ارتباط با پایانه‌های لجستیکی و پارک لجستیک در اندیمشک و این منطقه، آمادگی لازم جهت افزایش ظرفیت وجود دارد که در صورت نیاز و اعلام از سوی وزیر راه و شهرسازی انجام می‌گیرد.

فتحنایی

Recent Posts

مدیرعامل مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت

متن پیام تسلیت مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان به مناسبت شهادت مجاهد بزرگ سید حسن نصرالله…

4 ساعت ago

کدام بانک‌ها بیشتر وام دادند؟

براساس آمارهای بانک مرکزی، در پنج ماهه ابتدایی سال جاری بانک های ملت، ملی و…

4 ساعت ago

ورود بانک مرکزی برای تامین مالی صنعت پتروشیمی/اختصاص ۱۴ درصد ارز بیشتر به نیما در سال ۱۴۰۳

قائم‌ مقام انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: با توجه به اهمیت صنعت پتروشیمی و…

4 ساعت ago

عمر سازه‌های فولادی ۵ برابر سازه‌های بتنی است

رئیس هیئت مدیره انجمن سازه‌های فولادی گفت: عمر ساختمان‌ها با سازه فولادی ۵ برابر سازه…

4 ساعت ago

پیام تسلیت مدیرعامل فولاد مبارکه در پی شهادت سید حسن نصراللّه

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در پی شهادت فرمانده بزرگ مقاومت، سید حسن نصراللّه پیام…

4 ساعت ago