×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۳ دی , ۱۴۰۳
  انتشار برای اولین بار: روایت اقتدار دلاوران سپاه در بازگرداندن کشتی ایرانی که آمریکایی‌ها به سرقت برده بودند

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پتروشیمی جم؛ سردار محمدحسین بارگاهی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم غزه و شهدای عزیزمان در ترورهای کور اخیر رژیم صهیونیستی گفت: «آرامش و پیشرفت‌های کشورمان و رشد صنعتی که امروز با دستان توانای شما صنعتگران عزیز اداره می‌شود مدیون خون شهدا و شجاعت رزمندگان است.»

وی با تبریک دهه سراسر نور و پرافتخار فجر و مبعث پیامبر اکرم (ص) عنوان کرد: «انقلاب اسلامی به ما عزت و اقتدار بخشیده است، امام عزیز با سعه صدر خود و انوار الهی پایه‌گذار انقلابی شدند که ما امروز بعد از ۴۵ سال با افتخار می‌گوییم که صاحب عزت و اقتدار هستیم.»

فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی برای کشور ایران بیان کرد: «جمهوری اسلامی و انقلاب به ما مولفه‌هایی بخشیده است، مولفه‌های قدرت. مولفه اول جمعیت خوب، مسلمان، مومن و انقلابی که بازوی قدرت هر کشوری محسوب می‌شود. مولفه دوم جمعیت تحصیلکرده و علمی که امروز پزشکان، صنعتگران و نخبگان و دانشمندان ما در دنیا حرف اول را می‌زنند. همچنین ۷۰ درصد گاز یک کشور پهناور بیش از ۸۰ میلیونی و تامین ۵۰ درصد بودجه ایران اسلامی به دستان توانای انقلابیان و مسلمان عسلویه که الحمدلله در میان شما هیچ اجنبی نیست. مولفه سوم وحدت همه ادیان و مولفه چهارم مردمی که در ابعاد گوناگون پای مملکت ایستاده‌اند.»

سردار محمدحسین بارگاهی افزود: «افتتاح فاز یازده پارس جنوبی با دست مبارک ریاست جمهوری در سال جاری برگ زرینی بر افتخارات دفتر شما است. در زمان جنگ ما توانمندی و تکیه بر داخل نداشتیم ولی امروز تمام کشورهای خارجی به دنبال علم پهپادی، موشکی و شناوری ما هستند و الحمدلله در این حوزه‌ها کوچکترین قطعه از کشور دیگری نمی‌آید و ساخت کشور است.»

وی اظهار کرد: «کشتی‌ها و نفتکش‌های ما را در آب‌های دوردست توقیف می‌کردند و امروز کشتی‌های ما با افتخار به ونزوئلا رفت‌وآمد دارند. تمام قدرت‌های دنیا نگاه می‌کنند و جرات چنین کاری را ندارند. این جز اقتدار ما است.»

فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: «یونانی‌ها به دستور آمریکایی‌ها گستاخی کرده و کشتی ما را گرفتند، کشتی روسی که با پرچم روسیه نفت ما را می‌برد را توقیف کردند. رهبر ما دستور داد بروید و کشتی‌های یونانی را توقیف کنید، رصد و رهگیری کردیم ۱۷ کشتی یونانی در خلیج‌فارس بود. تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ به ما دستور دادند، کشتی خالی برای بارگیری به سمت عراق می‌رفت، گفتیم به درد ما نمی‌خورد باید پر باشد. پس از بارگیری، دو کشتی یونانی در مدت زمان سه ساعت توقیف شدند. بعدازظهر روز ششم در همین منطقه‌ی چهارم با وجود مواج بودن دریا و عدم دید مناسب به رصد و پیگیری ادامه دادند.»

سردار بارگاهی افزود: «من در بالگرد بودم و مجبور بودیم ارتفاع ۲۰ متری سطح دریا پرواز کنیم تا بتوانیم کشتی‌ها را شناسایی کنیم. وقتی آن کشتی را مشاهده کردیم بالگرد هفت دور چرخید تا توانستیم نام آن را بخوانیم و مطمئن شویم یونانی است. آن شناور نظامی که اسکورتش می‌کرد وقتی شناورهای سبک ما را در این دریای مواج دید ۲۰ مایل فاصله گرفت. بالگرد چند دقیقه بر فراز شناور منتظر ماند، شناور در حال حرکت بود و بالگرد رو به عقب حرکت کرد. در مدت زمان ۳۴ ثانیه ۱۴ تفنگدار نترس روی شناور پیاده شدند و کمتر از ۲۰ دقیقه شناور را در تصرف خودشان قرار دادند و اعلام کردند ما مشکلی نداریم و بالگرد می‌تواند اینجا را ترک کند. شناورها همراهی کردند و ساعت ۱۰ شب در لنگرگاه عسلویه لنگر شد. این خبر در تمام سایت‌های خبری پیچید و امریکایی‌ها گفتند ایران دارد به کشتی‌های تجاری یونان ظلم می‌کند و غیرقانونی توقیف کرده است، آن قاضی که حکم داده و نفت ما را مصادره کرده بود گفت غلط کردم، حکمش را برگرداند. نفت ما را پس دادند، ۱۰ ماه کشتی‌های یونانی در خدمت رزمندگان اسلام بودند. نفت ما عاریه‌ای بود، ۷۵۰ هزار بشکه. دو تا ۸۵۰ هزار بشکه نفت گرفتیم و پولش را هم پرداخت کرده بودند.»

وی ادامه داد: «این یکی از مولفه‌های اقتدار ما است، ما از این اتفاقات هراس نداریم. در زمان جنگ وقتی به بن‌بست رسیدیم نیروی دریایی سپاه وارد عرصه شد، و در همین عسلویه پایگاه کوچکی مرکز طراحی عملیات‌ها شد، روس‌ها وارد معرکه شدند و گفتند ما اسکورت می‌کنیم که کشتی‌های عراقی و دول عرب به سلامت برسند. در مدت زمان کمتر از ۲۰ روز سه تا کشتی روسی از بین رفت. گفتند ما غلط کردیم و از خلیج‌فارس بیرون می‌رویم. امریکا گفت خودم وارد می‌شوم. کشتی الرخاء کویت را در اختیار گرفتند و اسمش را گذاشتند بریجتون و به بندر فجیره امارات بردند. دو سه ماه مانور کردند و ناوهای جنگی کنارش گذاشتند و در مردادماه ۱۳۶۶ راه افتادند. از تنگه عبور کردند، از حضرت امام استعلام گرفتند چکار کنیم، فرمودند «اگر من بودم، می‌زدم». کتاب به همین نام را بخوانید تمام جزئیات را به شما می‌گوید. شناور از لاوان راه افتاد، روز تاسوعا مین بار کرد و رفت اول کانال بندر الاحمدی، ۱۳۶ خبرنگار به خصوص خبرنگاران رژیم صهیونیستی ایستاده و رجزخوانی می‌کردند. لحظه به لحظه گزارش می‌کردند که ما رسیدیم ایرانی‌ها نیستند. ورودی بندر الاحمدی کویت صدای انفجاری بلند شد، روی مین رفت و یک حفره ۴۶ متری در آن ایجاد شد، تعدادی از خبرنگارها به آب افتادند، ناوهای جنگی اسکورت‌کننده بریجتون از ترس رفتن روی مین به الرخاء (بریجتون) پناه بردند. با خفت و بدبختی مهار کرده و به ساحل برده و هیچ قدرتی دیگر وارد نشد که این کار را انجام دهد. مسیر را عوض کردند و به آب‌های سرزمینی کشورهای عربی تردد کردند، آنجا هم ضربه را خوردند.»

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.