×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۹ مرداد , ۱۴۰۳
انتشار گزارش مالی ال‌جی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴  

ال‌جی الکترونیکس (LG)، امروز در گزارشی، درآمد تلفیقی سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ را ۲۱٫۶۹ تریلیون KRW و سود عملیاتی خود را ۱٫۲۰ تریلیون KRW اعلام کرد که نشان‌دهنده افزایش ۸٫۵ درصدی درآمد نسبت به سال گذشته و افزایش ۶۱٫۲ درصدی سود عملیاتی است. این ارقام، رکورد جدیدی را برای بالاترین درآمد و سود عملیاتی سه ماهه دوم، در تاریخ شرکت ال‌جی نشان می‌دهد.

محرک‌های کلیدی این عملکرد، شامل بخش لوازم خانگی و قطعات خودرو است که هردو به بالاترین درآمد فصلی خود تا به امروز رسیده‌اند. فروش شرکت لوازم خانگی و راهکارهای تهویه مطبوع ال‌جی و شرکت راهکارهای تجهیزات خودرو در مجموع به ۱۱٫۵۳ تریلیون KRW رسید که ۸٫۲ درصد نسبت به سال پیش افزایش داشت. هر دو شرکت همچنین سود عملیاتی سه‌ماهه دوم را با رکورد بالای ۷۷۶٫۱ میلیارد KRW گزارش کردند که نشان‌دهنده افزایش ۴۵ درصدی نسبت به سال گذشته است.

این نتایج رشد متوازن ال‌جی را در کسب‌وکارهای اصلی و آینده‌اش نشان می‌دهد. این رشد نه‌تنها گسترش خارجی بلکه سودآوری قوی را نیز نشان می‌دهد که به بهبود کیفی در عملکرد کلی شرکت کمک می‌کند.

ال‌جی به تغییر سبد کسب‌وکار خود، به سمت رویکردی آینده‌گرا ادامه می‌دهد و در عین حال، فرصت‌های رشد تازه‌ای را تضمین می‌کند. این شرکت همچنین روی پیشرفت سریع مشاغل جدید بالقوه با رشد بالا متمرکز است.

رشد سریع در بخش B2B ال‌جی، به طور قابل‌توجهی به ایجاد یک ساختار تجاری آینده‌گرا کمک می‌کند. علی‌رغم کاهش موقت تقاضای خودروهای برقی، شرکت تجهیزات خودرو که توسط مشتریان متنوعی از خودروهای الکتریکی و احتراق داخلی و تعداد سفارشات معوقه پشتیبانی می‌شود، کماکان به رشد خود ادامه می‌دهد. علاوه بر این، شرکت راهکارهای تهویه مطبوع ال‌جی (HVAC) که کسب‌وکار آن شامل چیلرهای با راندمان بالا نیز می‌شود، در حال بررسی فرصت‌های رشد در بخش زیرساخت‌های هوش مصنوعی است.

در حوزه B2C، ال‌جی ادغام مدل‌های کسب‌وکار جدید را تسریع می‌کند که فروش سخت‌افزار سنتی را با پیشنهادات نامشهود و غیرسخت‌افزاری مانند محتوا، خدمات و اشتراک‌ها ترکیب می‌کند. تجارت محتوا و خدمات webOS فراتر از تلویزیون‌ها در حال گسترش است و به فناوری اطلاعات و سرگرمی نیز می‌پردازد و درآمد پیش‌بینی‌شده امسال در این بخش، از ۱ تریلیون KRW فراتر خواهد رفت.

علاوه بر این، کسب‌و‌کارهای اشتراکی ال‌جی، که به ادغام محصولات و خدمات می‌پردازد، در آینده شتاب قابل‌توجهی به‌دست خواهد آورد. ال‌جی پس از موفقیت در کره جنوبی، اکنون در حال گسترش این مدل اشتراکی در سطح بین‌المللی است. در سال گذشته، درآمد این حوزه از ۱ تریلیون KRW فراتر رفت و رشد امسال نیز شتاب گرفته است. در ماه ژوئن، ۳۶٫۲ درصد از لوازم خانگی اصلی فروخته شده در فروشگاه‌های برند ال‌جی در کره جنوبی، مبتنی بر اشتراک بود. این مدل که به‌ویژه در بین مشتریان جوان کره‌ای محبوبیت دارد، اکنون به بازارهای جهانی نیز معرفی شده است. برای مثال، ال‌جی امکان LG Rent-Up را در مالزی راه‌اندازی کرده است و اشتراک ۹ محصول، از جمله ماشین لباسشویی، خشک‌کن و یخچال، را ارائه می‌کند.

ال‌جی همچنین در حال تسریع پیشرفت کسب‌و‌کارهای جدید است. انتظار می‌رود که کسب‌وکار کارخانه‌ای هوشمند، که مهارت‌های تولیدی شرکت را با هوش مصنوعی ترکیب می‌کند، سفارش‌هایی به ارزش ۳۰۰ میلیارد KRW را در سال جاری تضمین کند و پایگاه مشتریان خود را در صنایعی مانند نیمه‌رساناها و بیوتکنولوژی گسترش دهد. علاوه بر این، شراکت ال‌جی با ChargePoint، شرکت پیشرو شارژ EV در آمریکای شمالی، قرار است با ترکیب شارژرهای ChargePoint با راهکارهای تبلیغاتی نمایشگر تجاری ال‌جی (LG DOOH Ads)، کسب‌وکار شارژ EV را تقویت کرده و فرصت‌های جدیدی در بازار ایجاد کند.

شرکت لوازم خانگی و راهکارهای تهویه مطبوع ال‌جی، در سه ماهه دوم امسال ۸٫۸۴ تریلیون KRW درآمد و سود عملیاتی ۶۹۴٫۴ میلیارد KRW را ایجاد کرد. در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، درآمد ۱۱ درصد و سود عملیاتی ۱۶ درصد افزایش یافته است که بالاترین درآمد را برای یک فصل و بیشترین سود عملیاتی سه ماهه دوم سال تا به امروز را نشان می‌دهد.

در سه ماهه دوم، استراتژی ترافیک منطقه‌ای ال‌جی – که برای رسیدگی به تقاضای متقارن بازار طراحی شده– با تنوع بخشیدن به خط تولید و قیمت‌گذاری آن، برای پاسخگویی به نیازهای روبه‌رشد در بازارهای نوظهور مانند آمریکای لاتین، خاورمیانه و آفریقا مؤثر واقع شد. مشارکت‌های حوزه‌های تجاری جدید، از جمله ایده فروش آنلاین برند تجاری، این عملکرد قوی را تقویت کرد. با نگاهی به سه ماهه سوم، ال‌جی قصد دارد در سازگاری با تغییرات بازار چابک باقی بماند و به گسترش بخش‌های B2B خود، به‌ویژه HVAC و لوازم داخلی ادامه دهد. انتظار می‌رود که خرید اخیر شرکت پلتفرم خانه هوشمند Athom باعث ایجاد هم‌افزایی در بخش لوازم خانگی شود. علاوه بر این، ال‌جی از قابلیت‌های تولید جهانی خود برای تضمین سودآوری بیشتر استفاده خواهد کرد.

شرکت راهکارهای تجهیزات خودرو ال‌جی، در سه‌ماهه دوم ۲٫۶۹ تریلیون KRW درآمد و سود عملیاتی ۸۱٫۷ میلیارد KRW را به دست آورده است. درآمد این شرکت، نسبت به سال قبل ۱ درصد افزایش یافت و سود عملیاتی نیز مثبت شد. درآمد این سه‌ماهه، بالاترین میزان درآمد در بازه زمانی سه‌ماهه، و سود عملیاتی نیز بالاترین میزان در سه‌ماهه دوم بوده است.

علی‌رغم کاهش موقتی فروش در بازار خودروهای برقی در این دوره، ال‌جی با پرداختن مؤثر به افزایش تقاضا در حوزه محصولات سرگرمی اطلاعاتی ممتاز داخل اتومبیل، شاهد رشد بود و در آینده قصد دارد به گسترش تجارت تجهیزات خودرو ادامه دهد. این استراتژی شامل افزایش فروش محصولات ممتاز جدید و همچنین راهکارهای ایمنی و آسایش، مانند سیستم‌های پیشرفته کمک‌راننده، در راستای برنامه‌های سفارش موجود است.

شرکت سرگرمی‌های خانگی ال‌جی، درآمد سه‌ماهه دوم ۳٫۶۲ تریلیون KRW و سود عملیاتی ۹۷ میلیارد KRW را به ثبت رساند. درآمد این شرکت، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۵ درصد افزایش یافته است که این نکته، ناشی از بهبود تقاضا در اروپا، به عنوان بازاری کلیدی برای تلویزیون‌های OLED ممتاز، است. روند صعودی این شرکت، همچنین در تجارت محتوا و خدمات webOS ادامه یافت. با این حال، سود عملیاتی شرکت به دلیل افزایش هزینه‌ها، از جمله افزایش قیمت پنل‌های LCD، کاهش یافته است.

انتظار می‌رود که تقاضای کلی بازار تلویزیون در سه ماهه سوم، نسبت به سال گذشته رشد متوسطی را تجربه کند و پیش‌بینی می‌شود تلویزیون‌های OLED ال‌جی، در بازار عملکرد بهتری داشته باشند. ال‌جی با به حداقل رساندن هزینه‌ها، مانند افزایش قیمت پنل‌های LCD، از طریق افزایش فروش تلویزیون‌های OLED، کارایی عملیاتی خود را حفظ خواهد کرد.

شرکت راهکارهای تجاری ال‌جی، درآمد سه ماهه دوم ۱٫۴۶ تریلیون KRW و ضرر عملیاتی ۵٫۹ میلیارد KRW را گزارش کرده است. درآمد سالانه ۹٫۹ درصد افزایش یافت که ناشی از افزایش فروش محصولات استراتژیک مانند تابلوهای LED، وایت‌بردهای الکترونیکی و نمایشگرهای بازی بود. با این حال، سودآوری تحت‌تأثیر افزایش هزینه‌ها، از جمله قیمت پنل‌های LCD و سرمایه‌گذاری‌های مداوم در زمینه‌های رشد مانند شارژ EV و روباتیک قرار گرفت.

انتظار می‌رود در سه ماهه سوم، رشد بازار محصولات پریمیوم مانند نمایشگرهای تجاری و نمایشگرهای بازی ادامه یابد. تمرکز این شرکت بر گسترش فروش محصولات استراتژیک و بهبود سودآوری از طریق مدیریت کارآمد منابع خواهد بود.

ال‌جی الکترونیکس در ۲۵ ژوئیه ۲۰۲۴، ساعت ۱۶:۰۰ به وقت کره جنوبی (۰۷:۰۰ GMT / UTC) یک کنفرانس تلفنی دوزبانه (کره‌ای – انگلیسی) برگزار می‌کند. شرکت‌کنندگان در این کنفرانس تلفنی، برای دریافت پین خصوصی باید از قبل به صورت آنلاین ثبت‌نام کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.