×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳
انجام جراحی‌های زیبایی در کاهش اعتماد به نفس

«جراحی‌های زیبایی چند دهه است در کشور ما از سوی بسیاری از مردم، پذیرفته و به یک هنجار اجتماعی تبدیل شده‌ است؛ به گونه‌ای که در چند سال گذشته به دغدغه روزمره بسیاری از افراد جامعه، خصوصا زنان، تبدیل شده‌ است. اگرچه موضوع زیبایی و زیبایی‌دوستی به صورت فطری در نهاد هر انسانی وجود دارد اما افزایش بی‌رویه جراحی‌های زیبایی موضوعی نیست که بتوان از کنار آن به‌سادگی گذشت، زیرا این عمل‌های جراحی با خود تبعات زیادی به همراه دارد. آمارها نشان می‌دهند تعداد عمل‌های جراحی بینی در کشور ما رتبه اول در جهان را دارد و سایر جراحی‌های زیبایی در صورت و شکم نیز طرفداران زیادی داشته و هر روز افراد زیادی در کلینیک‌ها و بیمارستان‌های خصوصی زیر تیغ جراحی عمل‌هایی می‌روند که می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری را به بار بیاورد.

برای بیشتر ما اینکه دیگران چه قضاوتی درباره ظاهر ما می‌کنند، اهمیت فراوانی دارد. با آنکه زنان در بیشتر عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و اقتصادی وارد شده‌اند اما هنوز موضوع ظاهر برای بسیاری از زنان در صدر اهمیت قرار دارد.

از نگاه این کارشناس این گروه از افراد تلاش می‌کنند با این عمل‌های زیبایی حس بهتری نسبت به خودشان داشته‌ باشند و آن تصوری را که از کودکی در مورد خود در ذهن‌شان شکل گرفته، با این عمل جراحی از بین ببرند.»

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.