حسن خوشخو در گفتوگو با ایلنا درباره برنامه پروازی به قطر در بازه زمانی جام جهانی اظهار داشت: تیم ملی ایران در مرحله نخست سه بازی دارد که عدهای ممکن است دو روز قبل از بازی عازم قطر شوند و تا بازیهای دوم و سوم در قطر مستقر باشند یا اینکه بین بازیها رفت و برگشت داشته باشند. به هر حال براساس سهمیه بلیت ایران، پیش بینیها مبنی بر این است که ۸ الی۱۰ هزار نفر تماشاگر ایرانی برای هر بازی در دو روز جابه جا شوند و باید برنامه سفر این تعداد را آماده کنیم.
وی درباره توافقات برای افزایش پروازها به قطر ادامه داد: افزایش پروازها به قطر در این مدت زمان بستگی به فرودگاه قطر دارد. قطر تنها یک فرودگاه دارد که در شرایط عادی روزانه ٨٠٠ پرواز در این فرودگاه نشست و برخاست انجام میدهد و پیش بینی میشود، این تعداد پرواز در بازه جامجهانی به ١٨٠٠ پرواز در روز میرسد. البته در قطر یک فرودگاه قدیمی نظامی وجود دارد که بعید میرسد از آن فرودگاه برای پروازهای جامجهانی استفاده کنند.
معاون سازمان هواپیمایی افزود: فعلا قرار بر این است که شرکت هواپیمایی ایرانایر پروازهای جام جهانی را انجام دهد اما در حال مذاکره هستیم که سایر ایرلاینهای داخلی هم امکان انجام این پروازها را داشته باشند و احتمالا در نهایت احتمالا سه ایرلاین این پروازها را انجام دهند.
خوشخو درباره قیمت بلیت پرواز رفت و برگشت قطر گفت: هر چند قیمتهایی اعلام و توافقاتی در این زمینه انجام شده اما باید توجه داشته باشیم که نرخ بلیت پروازی مشمول قیمتهای مصوب و تعیین شده نمیشود.
معاون سازمان هواپیمایی با اشاره به درآمدزایی برگزاری جام جهانی در قطر برای صنعت هوانوردی ایران تاکید کرد: بازی جام جهانی قطعا پروازهای عبوری از ایران را تحت تأثیر قرار میدهد.
همچنین مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی در گفتوگو با ایلنا با بیان اینکه پروازهای جام جهانی را ایران ایر انجام میدهد اما سایر ایرلاینها هم آمادگی انجام این پروازها را دارند، گفت: طبق توافق اولیه میزان پرواز ایران و قطر در هفته ٧٢ پرواز است که این پروازها به صورت مساوی بین شرکت هواپیمایی ایرانایر و شرکت قطری انجام میشود و احتمالا با توجه به سهمیه ایران در بلیتها بازی ، همین تعداد پرواز برای جابجایی تماشاگران کفایت کند اما اگر پروازها افزایش پیدا کرد سایر ایرلاینها هم آمادگی برقراری پرواز در این مسیر در این بازه زمانی را دارند.