انواع ویزای مجارستان

مجارستان از ۲۰۰۷ میلادی به کشورهای عضو پیمان شینگن و اتحادیه اروپا پیوسته است. به همین خاطر قوانین مربوط به صدور ویزای مجارستان کاملاً مشابه انواع ویزای شینگن است. در سال‌های اخیر ویزای توریستی مجارستان تنها به‌صورت گروهی صادر می‌شود و افرادی که قصد دریافت ویزای شینگن مجارستان به‌صورت انفرادی را داشته باشند، موفق نمی‌شوند و تنها باید از طریق تورهای گروهی برای دریافت ویزای مجارستان اقدام کنند.

چنانچه قصد دریافت ویزای توریستی مجارستان را دارید، می‌توانید با استفاده از راهنمایی‌ها و مشاوره‌های کارشناسان آژانس گردشگری یوروپ تورز برای درخواست ویزای مجارستان اقدام کنید. این مجموعه با برگزاری تورهای اروپایی و اخذ انواع ویزای کشورهای اروپایی در خدمت هم‌وطنان عزیز می‌باشد و در کلیه مراحل درخواست ویزا مانند تکمیل فرم درخواست ویزای مجارستان، تعیین وقت سفارت مجارستان، جمع‌آوری مدارک و … در کنار هم‌وطنان عزیز خواهد بود.

انواع ویزای شینگن مجارستان

ویزای شینگن شامل ۴ نوع می‌باشد و به دو دسته ویزاهای کوتاه‌مدت و بلندمدت تقسیم می شود افرادی که قصد سفر به اتحادیه اروپا و منطقه شینگن را داشته باشند، با توجه به هدف از سفر و دلیل ورود به کشورهای اروپایی یکی از انواع ویزای کوتاه مدت یا بلند مدت را انتخاب می‌کنند. ویزای کوتاه مدت مجارستان هم برای افرادی که دارای سن قانونی زیر ۱۸ سال هستند صادر می شود و هم به‌صورت ۹۰ روزه برای شهروندان اتحادیه اروپا صادر می شود. ویزا های کوتاه مدت شنگن شامل ویزای نوع A، ویزای نوع B و ویزای نوع C می شود. ویزای بلند مدت شنگن نیز تنها یک نوع دارد و آن هم ویزای نوع D است.

ویزای نوع A

این ویزا ویزای ترانزیتی است و مسافرانی که ویزای کوتاه مدت نوع A را دریافت کنند، نمی توانند از فرودگاه های کشور مجارستان خارج شوند و تنها می توانند در داخل فرودگاه پرواز خود را تغییر دهند و به کشور دیگری در در حوزه شینگن سفر کنند.

ویزای نوع B

ویزای کوتاه مدت ترانزیتی نوع B هم در دسته ویزای کوتاه مدت شنگن قرار می گیرد. تفاوت این ویزا با نوع A این است که مسافران می توانند به مدت ۵ روز در مجارستان بمانند و از فرودگاه خارج شوند؛ اما تنها از خاک کشور مجارستان برای ادامه مسیر سفر خود به کشورهای دیگر استفاده کنند و ادامه سفر خود را از طریق زمینی دنبال کنند.

ویزای نوع C

ویزای نوع C یکی دیگر از ویزا های کوتاه مدت شینگن است که به ویزای توریستی معروف می‌باشد. مدت اعتبار این ویزا ۹۰ روز است و متقاضیانی که ویزای توریستی مجارستان را دریافت کنند، می توانند به مدت شش ماه در کشورهای منطقه شینگن بمانند و سه ماه از این ۶ ماه را در مجارستان اقامت داشته باشند. انواع ویزای نوع c به سه دسته ویزای یکبار ورود، ویزای دوبار ورود و ویزای چند بار درود تقسیم می شوند. با توجه به نوع ویزا مسافران می توانند یک بار، دوبار یا چند بار به کشور مجارستان وارد شون. د معمولاً برای افرادی که اولین بار است به منطقه شینگن سفر می‌کنند ویزای کوتاه مدت یکبار برود صادر می شود.

ویزای نوع D

ویزای نوع D مجارستان ویزای بلند مدت است. معمولاً افرادی که قصد دارند در دانشگاه های مجارستان تحصیل کنند و به مدت طولانی در این کشور بمانند، یا قصد کارکردن در کشور مجارستان را دارند ویزای نوع D دریافت می کنند که دارای اعتبار بلند مدت است.

انواع ویزای مجارستان

همانطور که در بخش پیش اشاره کردیم انواع ویزای مجارستان با توجه به هدف سفر مسافران متفاوت است و هر یک دارای شرایط و مدارک مربوط به خود می‌باشد. در سال‌های اخیر ویزای تحصیلی مجارستان و ویزای توریستی مجارستان جزو محبوب‌ترین ویزاهای این کشور بوده اند. البته انواع ویزای مجارستان شامل ویزای توریستی مجارستان، ویزای تجاری مجارستان، ویزای دیدار مجارستان، ویزای اقامت کوتاه مدت ۹۰ روزه مجارستان، ویزای اقامت کوتاه مدت مخصوص افراد زیر ۱۸ سال و … است. در این قسمت به‌صورت جداگانه هر یک از این ویزا ها را بررسی می کنیم.

ویزای توریستی مجارستان

ویزای توریستی مجارستان یکی از انواع ویزای کوتاه مدت است. در حال حاضر امکان صدور ویزای توریستی مجارستان به‌صورت انفرادی وجود ندارد و افرادی که قصد دریافت این ویزا را داشته باشند باید از طریق آژانس‌های گردشگری معتبر و خرید تور مجارستان اقدام کنند. مجموعه گردشگری یوروپ تورز یکی از آژانس‌های گردشگری معتبر است که در زمینه اجرای تورهای اروپایی فعالیت می کند و به هموطنان عزیز کمک می کند تا بتوانند برای دریافت ویزای توریستی مجارستان مراحل مورد نیاز را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهند.

ویزای تجاری مجارستان

ویزای تجاری مجارستان نیز جزء ویزا های کوتاه مدت است. افرادی که دارای دعوت نامه رسمی و معتبر از طرف شرکت های معتبر یا نهادهای قانونی در مجارستان باشند، می توانند با ارائه این دعوتنامه اقدام به اخذ ویزای تجاری مجارستان نمایند تا برای انجام کارهای تجاری پروژه های کاری و … در این کشور فعالیت داشته باشند.

ویزای بازدید مجارستان

 ویزای بازدید مجارستان برای افرادی صادر می شود که دارای دعوت نامه از طرف نزدیکان، اعضای خانواده و دوستان خود باشند. افرادی که اقدام به ارسال دعوتنامه مجارستان می نمایند، باید مقیم دائم این کشور باشند و توانایی مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی فرد مهمان را داشته باشند.

ویزای تحصیلی مجارستان

افرادی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های مجارستان را داشته باشند، پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه های این کشور و یا موسسات آموزشی معتبر می توانند اقدام به دریافت ویزای تحصیلی مجارستان نمایند که دارای اعتبار بلند مدت است.

ویزای کاری مجارستان

ویزای کاری مجارستان برای آن دسته از مسافرانی صادر می‌شود که از داخل کشور مجارستان دعوتنامه کاری داشته باشند. به همین خاطر ارائه دعوت نامه معتبر از طرف شرکت یا کارفرمای مجارستانی برای این افراد مورد نیاز است

ویزای درمانی مجارستان

افرادی که در کشورهای خارج از اتحادیه اروپا زندگی کنند و قصد درمان در کشور مجارستان را داشته باشند، می توانند با ارائه مدارک پزشکی و دریافت تایید از بیمارستان های کشور مجارستان اقدام به دریافت ویزای درمانی مجارستان نمایند. دارابودن تمکن مالی و دعوت نامه از طرف بیمارستان یا یک پزشک در مجارستان برای این افراد ضروری است. همچنین ارائه مدارکی که نشان دهد فرد بیمار امکان ادامه درمان در کشور خودش را ندارد و تنها به قصد معالجه وارد کشور مجارستان می شود مورد نیاز است.

کلام پایانی

انواع ویزای مجارستان با توجه به هدف از سفر متفاوت است. افرادی که قصد سفر به مجارستان را داشته باشند می توانند یکی از انواع ویزای توریستی مجارستان، ویزای تحصیلی مجارستان، ویزای تجاری مجارستان، ویزای کاری مجارستان و … را دریافت نمایند.

فتحنایی

Recent Posts

فاز دوم گازی نیروگاه شماره ۲ سیکل ترکیبی ۵۴۶ مگاواتی چادرملو سنکرون شد

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از اتمام زودهنگام و سنکرون‌سازی فاز دوم نیروگاه سیکل…

17 ساعت ago

مدیران کار استان خوزستان میهمان شرکت پتروشیمی مارون

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان خوزستان و جمعی از مسئولان این اداره‌کل…

17 ساعت ago

سرپرست بیمه ایران از پایانه خسارت شرق تهران بازدید کرد

حضور مشفقانه، هوشمندانه و نظارتی مدیران در واحد‌های خسارتی رصد می شود.

17 ساعت ago

روش‌های جدید کلاهبرداری/درخواست پلیس از مراجع قضایی درباره نشر آگهی در پلتفرم‌های داخلی

رئیس مرکز عملیات پلیس اطلاعات تهران بزرگ، از مراجع قضائی خواست تا فعالیت اپلیکیشن‌های آگهی…

17 ساعت ago

صادرات ۸۰ هزارتن تخم مرغ از ابتدای سال به بازار‌های هدف

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: براساس آخرین آمار از ابتدای سال تاکنون ۸۰…

17 ساعت ago

رکورد مصرف گاز جهان شکسته می‌شود

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) پیش‌بینی کرد با تشدید رقابت میان آسیا و اروپا برای گاز…

17 ساعت ago