Categories: پتروشیمی

اهدای ۲۸ کیلومتر کابل خودنگهدار به ادارات برق، باهدف پایداری شبکه و کاهش نوسانات برق ماهشهر و بندر امام

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط‌عمومی شرکت فجر انرژی خلیج‌فارس، صبح امروز (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه) آیین تحویل کابل‌های خودنگهدار به ادارات برق بندر ماهشهر و بندر امام با حضور رؤسای ادارات برق، مدیران سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و مدیرعامل شرکت فجر انرژی خلیج‌فارس در انبار سایت یک این شرکت برگزار شد.
پروژه کابل‌های خودنگهدار و کابل‌ها و تجهیزات روشنایی با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات مسئولیت اجتماعی شرکت فجر انرژی خلیج‌فارس انجام شده که در این پروژه ۳۴ هزار و ۲۰۰ متر کابل به ادارات برق بندر ماهشهر و بندر امام تحویل شده و تجهیزات روشنایی این پروژه به‌زودی نیز تحویل این ادارات داده می‌شود.
عدنان مراونه رئیس اداره برق بندر ماهشهر در حاشیه این مراسم اظهار کرد: از مجموع ۳۴ کیلومتر کابل‌ها ۲۸ کیلومتر کابل خودنگهدار و ۶ کیلومتر کابل روشنایی بوده است. کابل‌های خود نگهدار بندر ماهشهر در مناطق فاز ۲، فاز ۳، فاز ۴ و کوی آزادگان و مناطق اولویت‌دار دیگر استفاده خواهد شد که در مجموع ۳ هزار خانوار را تحت پوشش قرار خواهد داد.
وی افزود: با توجه به فرسودگی و سرقت کابل‌های سطح شهرستان و با توجه به تکنولوژی جدید این کابل‌ها، استفاده از این تجهیزات می‌تواند از قطعی، خرابی و نوسانات احتمالی جلوگیری کرده آسیب کمتری به تجهیزات همشهریان ما برساند.
رئیس اداره برق بندر ماهشهر با اشاره به نقش شرکت فجر انرژی خلیج‌فارس در تأمین برق و تجهیزات برقی خاطرنشان کرد: شرکت فجر پتانسیل منحصربه‌فردی دارد که می‌تواند در حوزه تولید برق کمک به سزایی به شبکه سراسری بکند؛ فعالیت‌های این شرکت در حوزه مسئولیت مدنی و خدمات‌رسانی به شرکت‌های منطقه به‌نوعی است که جای تقدیر و تشکر دارد.
شاهپور جوکار رئیس اداره برق بندر امام خمینی (ره) نیز در حاشیه این مراسم اظهار کرد: کابل‌های خودنگهدار تجهیزات با تکنولوژی بروزی بوده که در پایداری شبکه و کاهش نوسانات برق و همچنین کاهش سرقت‌ها نقش به سزایی دارند. ما از این کابل‌ها در فاز ۳، صد دستگاه و مناطق اولویت‌دار استفاده خواهیم کرد همچنان که حاشیه شهر بندر امام و روستا اکنون با استفاده از این کابل‌های برق‌دار شده‌اند.
وی با اشاره به نقش شرکت فجر انرژی خلیج‌فارس در شورای راهبردی گفت: سیاست شورای راهبردی از سال گذشته تغییر کرده و شرکت فجر به دلیل تولید برق در حوزه تأمین تجهیزات برق به مردم منطقه کمک می‌کند. تجهیزات تضمین شده از شرکت برق با استانداردها و کیفیت بالایی تهیه و تأمین شده است. همچنین این شرکت در ماه‌های گرم سال ۵۰۰ مگاوات برق لحظه برای استفاده مردم منطقه به شبکه تزریق می‌کند.
علی زال خانی مدیرعامل شرکت فجر انرژی خلیج‌فارس نیز اظهار کرد: شرکت فجر به‌عنوان پیشران تأمین‌کننده برق موردنیاز ۳۴ درصد از صنایع مستقر در منطقه ماهشهر است که در کنار این موضوع با توجه به تراز منفی تولید برق و نیاز شبکه سراسری در ۵ ماه گرم سال ۵۰۰ مگاوات برق لحظه برای استفاده مردم منطقه به شبکه سراسری تزریق می‌کند.
وی با اشاره به شرایط سخت آب‌وهوایی ادامه داد: تزریق این برق به گونه بوده که تا کنون هیچ‌گونه قطعی برق برنامه‌ریزی‌شده در منطقه نداشته‌ایم. ما ارزش بالایی برای جامعه پیرامونی قائل هستیم و در قبال آن متعهد هستیم. تجهیزات تهیه شده با حساسیت خاصی تأمین شده که با بالاترین کیفیت باشند.
مدیرعامل شرکت فجر انرژی خلیج‌فارس در پایان با اشاره به اقدامات قبلی این شرکت در حوزه مسئولیت اجتماعی خاطرنشان کرد: فجر انرژی در دوره کرونا خط بارگیری اکسیژن مایع خود را راه‌اندازی کرده و اکسیژن موردنیاز بیمارستان‌ها را تأمین کرده است که این موضوع تا کنون ادامه‌دار بوده و این شرکت در حال تأمین این موضوع به‌صورت رایگان بوده است.

فتحنایی

Recent Posts

سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری هندی‌ها در بندر چابهار / ورود هند به پروژه‌های نفتی ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در ادامه قرارداد با هندی‌ها و با هماهنگی…

4 ساعت ago

طرح ویژه ایران‌خودرو برای ارایه خدمات و امداد هم‌زمان با نیمه خرداد

شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو در سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی…

4 ساعت ago

پانزده خرداد مظهر دلبستگی مردم ایران به امام خمینی (رحمه‌الله) و آرمانهای انقلاب

مدیرعامل بانک شهر در پیامی سالروز عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی…

4 ساعت ago

در سفر به استان خوزستان مطرح شد؛ بازاریان و اصناف همراهان همیشگی بانک ملی ایران

حسن مونسان، عضو هیات عامل و معاون امور شعب در سفر به استان خوزستان با…

4 ساعت ago

پیام مدیرعامل شرکت پتروشیمی پارس به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد

سیاوش میرحاجی مدیر عامل و نایب رییس هیئت مدیره شرکت پتروشیمی پارس با پیامی سالروز…

4 ساعت ago

”ومعادن“ و نقش کلیدی در تامین سنگ‌آهن و فولاد کشور

سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با سرمایه‌گذاری نزد ۱۸ شرکت بورسی به بهای تمام‌شده یادشده…

4 ساعت ago