Categories: بانک و بیمه

اولویت اصلی بیمه سینا توسعه نیروی انسانی است

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بیمه سینا؛ نیلوفر یادگاری ضمن تشریح برنامه‌های مختلف برای توسعه منابع انسانی در بیمه سینا اظهار داشت: به نظر من، وجه تمایز صنعت بیمه با سایر صنایع این است که در آن سرمایه انسانی حرف اول را می‌زند در حالی که ممکن است در برخی صنایع، ماشین آلات یا تجهیزات نقش مهمتری داشته باشند اما در مورد صنعت بیمه می‌توان گفت که سودآوری و رسیدن به اهداف در گرو پرورش و استفاده از نیروی انسانی کارآزموده و متخصص است .

سرپرست مدیریت منابع انسانی بیمه سینا در ادامه با بیان اینکه سرمایه انسانی در سالهای اخیر چنان پررنگ شده که از آن به عنوان شریک تجاری سازمان یاد می شود، بنابراین توسعه و تعالی همکاران برای ما در درجه اول اهمیت قرار دارد و تمامی برنامه‌های ما حول این محور تنظیم شده است.

وی افزود: در حال حاضر پیگیر استانداردسازی فرایندها برای حضور در دوره تعالی و دریافت گواهینامه تعالی سازمانی (استاندارد ۳۴۰۰۰) بیمه سینا هستیم که برای رسیدن به این هدف، لازم است با استفاده از مدلهای علمی نظیر (SWOT) ابتدا به شناخت واقعی از نقاط ضعف و قوت، فرصتها و تهدیدها برسیم و سپس فرایندها و نگرشها را اصلاح کنیم.

یادگاری با اشاره به لزوم توجه به استعدادها و یافتن عوامل انگیزش شغلی بیان داشت: شناسایی، جذب و نگهداشت منابع انسانی و توجه به آموزشهای عمومی و تخصصی آنها در دستور کار ما قرار دارد اما در کنار آن باید عوامل انگیزشی مثل محیط کار، امنیت شغل، دستمزد و پاداش مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته و ارتقاء یابد.

وی همچنین به اهمیت موضوع مدیریت عملکرد سازمانی پرداخت و گفت: قرار است عملکرد همکاران در سازمان ارزیابی شده و به صورت کارنامه ماهانه در اختیار آنها قرار بگیرد، زیرا روند عملکرد همکاران مهمتر از تراز نمرات ایشان است و در خصوص تدوین و بازنگری شاخصها، دو دسته‌ شاخصهای کارایی و اثربخشی در نظر گرفته می‌شود که وزن و میزان اثرگذاری هر فرد را در رسیدن آن واحد به اهداف مشخص می‌کند.

سرپرست مدیریت منابع انسانی بیمه سینا در خصوص امکانات رفاهی همکاران نیز گفت: در ماههای گذشته تلاش ما بر این بود که امکانات رفاهی را در همه ابعاد شامل ورزش، سلامت، هدایای مناسبتی و مراکز اقامتی در حد مقدورات برای همکاران عزیز فراهم کنیم و برنامه‌های دیگری هم در دست اقدام است که به تدریج اعلام خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که با اجرای استانداردهای شغلی و مدلهای تعالی بتوانیم شایسته گزینی و جانشین پروری را در شرکت نهادینه کنیم./

فتحنایی

Recent Posts

«بیمه پاسارگاد» چطور راه خود را از رقبا جدا کرد؟

ارائه برنامه کسب و کار یکی از الزامات دریافت مجوز حداقل در مورد شرکت های…

4 ساعت ago

خبرخوش بیمه سامان برای سهامداران با افزایش سرمایه ۹۰۰ میلیارد تومانی

بازرس قانونی، افزایش سرمایه شرکت بیمه سامان از مبلغ ۵۰۰  به ۱٫۴۰۰ میلیارد تومان را…

4 ساعت ago

مدیر عامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری با فرمانده انتظامی شهرستان بروجن دیدار کرد

مدیر عامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی و قدردانی…

4 ساعت ago

توجه ویژه به رفع دغدغه‌های ایثارگران و جانبازان شرکت ملی مس

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در دیدار با نمایندگان ایثارگران و جانبازان شرکت به…

4 ساعت ago

چرا انتخاب لوله‌ های گالوانیزه بهترین راهکار برای جلوگیری از خوردگی است؟

استفاده از لوله‌ های گالوانیزه یکی از موثر ترین و کاربردی‌ ترین راهکارها برای جلوگیری…

4 ساعت ago

برخورد بانک مرکزی با بانک‌های متخلف در رفع مسدودی چک‌های برگشتی

مدیر اداره نظارت بربانک‌ها و موسات اعتباری گفت: بانک مرکزی به استناد قانون با هیئت…

5 ساعت ago