Categories: بانک و بیمه

اولویت بندی استفاده از رسانه ها در آگاهی از برندهای صنعت بیمه در میان مصرف کنندگان

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون، این شرکت نظر به اهمیت بهره مندی علم کاربردی، اقدام به بیان دستاوردهای کاربردی مقالات پژوهشی کرده است؛ بر این اساس، در نخستین بررسی، مقاله «اولویت بندی استفاده از رسانه ها در آگاهی از برندهای صنعت بیمه در میان مصرف کنندگان» نوشته «مهسا ویسی و ندا سلیمانی» که در نشریه «مطالعات جامعه شناسی» منتشر شده است، مورد بازخوانی قرار گرفت.
در این مقاله که با هدف مطالعه تعیین عوامل اولویت بندی استفاده از رسانه ها برای آگاهی از برندهای صنعت بیمه صورت گرفته بود، جامعه آماری متشکل از ۳۸۴ نفر از بیمه گذاران شرکت های بیمه شهر تهران (مستخرج شده از سامانه سنهاب بیمه مرکزی در سال ۱۳۹۳) و نیز خبرگان (افرادی که حداقل دارای مدرک کارشناسی ارشد در زمینه مدیریت بیمه و ده سال سابقه کاری در این صنعت داشته باشند) این صنعت مورد بررسی قرار گرفته بودند.
همچنین بر اساس این تحقیق که بر اساس ۲۸ شاخص ارزیابی انجام شده بود، هفت رسانه شامل تبلیغات تلویزیونی، رادیو، بیلبوردهای سطح شهر، روزنامه و مجلات، اینترنت، دوستان و آشنایان (تبلیغات دهان به دهان) به عنوان اثربخش ترین رسانه ها در نظر گرفته شدند.
از دیگر سو، نتایج این پژوهش نشانگر آن است که عمده افراد بیمه های خود را از طریق شعب و نه از طریق نماینده و کارگزار بیمه تهیه کرده اند.
ویسی و سلیمانی در تحقیق خود تأکید می کنند که میزان مصرف رسانه، متمایز بودن رسانه، محتوای پیام، توانایی انتقال مطلب، به روز بودن رسانه، اعتبار رسانه، میزان جلب اطمینان، هزینه استفاده از رسانه و در دسترس بودن رسانه از جمله معیارهای کلیدی است که در معرفی صنعت بیمه از طریق رسانه به عموم مردم می تواند موثر واقع شود.

فتحنایی

Recent Posts

بهبود در طرح مدیریت عملکرد و توسعه قابلیتها برای سال ۱۴۰۳

در ادامه اقدامات پیگیرانه شرکت پتروشیمی پارس به منظور بهبود در طرح مدیریت عملکرد و…

5 ساعت ago

اهدای تندیس یادبود چهاردهمین نمایشگاه اصفهان پلاست به گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت‌های تابعه

از سوی ستاد برگزاری چهاردهمین نمایشگاه اصفهان پلاست، تندیس یادبود این دوره به گروه صنایع…

5 ساعت ago

بزرگترین انتشار اوراق بدهی سال

بزرگترین اوراق بدهی شرکتی یک سال اخیر با مشاوره عرضه شرکت تأمین سرمایه خلیج فارس…

5 ساعت ago

پتروشیمی زاگرس رتبه برتر بهداشت و سلامت در منطقه پارس جنوبی

بر اساس ارزیابی صورت گرفته از طرف شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت HSE پتروشیمی‌های…

5 ساعت ago

ترکیه با برد استارت زد/ گرجستان بدون گولسیانی باخت

ترکیه در ادامه رقابت‎‌های مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ توانست گرجستان را شکست دهد.

5 ساعت ago