×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | ایجاد بیش از ۲۳ هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از ایسنا، محمد شریعتمداری در مراسم امضای قرارداد عاملیت بند الف تبصره ۱۸ بانک توسعه تعاون و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشوراظهارکرد: حرکت پول و سرمایه به سمت فعالیتهای زیربنایی همواره به کندی صورت می گیرد ولی با استفاده از بسترهای آماده سازی دولت و به کارگیری برخی مکانیسم ها در این عرصه می توان در جهت فعالیتهای مربوط به کاهش مصرف آب بدون درآمد و هدررفت منابع آبی، استفاده از کاهنده های مصرف آب و استقرار تانکرهای آب رسانی در روستاها اقدام کرد.

وی  ادامه داد: اشتغالزایی دربخش تجارت یکی از کارهای مهمی است که انجام می شود و در حوزه زیربناها معمولا سخت است لذا باید سرمایه و اشتغال را به این سمت سوق بدهیم تا هم اشتغال گسترده تر شود و هم از منابع متنوع سرمایه انسانی بهره برداری شود.

وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی تصریح کرد: به منظورتوسعه اشتغال از ظرفیت صندوق توسعه ملی برای اعطای وامها و تسهیلات ارزان استفاده کردیم که موجب شد سهم اشتغال روستایی و بخش های زیر۱۰ هزار نفردرسبد اشتغال از۳ درصد گذشته امروز به ۲۳ درصد افزایش یابد.

شریعتمداری استفاده از تبصره ۱۸ قانون بودجه ۹۸ را یکی دیگر از روشهای کمک به ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: ما با پرداخت وام و تسهیلات، کمک هزینه دستمزد، کمک هزینه بیمه فعالیتهای اشتغالزا در سطوح مختلف و کمک هزینه تخصیص یارانه و تسهیلات بانکی در بخشهای مختلف می توانیم بر این مشکل غلبه و در توسعه اشتغال و کارآفرینی موثر عمل کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: در قالب انعقاد این قرارداد از ظرفیت بخشهای خصوصی و تعاونی بهره برداری لازم صورت گیرد و از این طریق لایه هایی از اشتغالزایی فتح شود و با اشتغالزایی ۲۳ هزار و ۵۸۷ شغل مستقیم و غیرمستقیم در این قرارداد، گام مثبتی در جهت اشتغال در سال ۹۸ برداریم.

در کنار هم نشستن وزرا، لزوما به معنای دولت نیست

به گزارش ایسنا، اردکانیان – وزیر نیرو – هم در این مراسم با بیان این‌که یکی از پشتیبانان اصلی صنعت آب و برق در تنگناهای ناشی از تحریم‌ها، صندوق توسعه ملی بوده است، گفت: دولت با همین طرح‌ها و پروژه‌های بین بخشی است که تعریف می‌شود و در کنار هم نشستن وزرا، لزوما به معنای دولت نیست، بلکه به میزان طرح‌ها و برنامه‌های بین بخشی است که تعریف می‌کنیم و پایبند اجرایش هستیم.

 وی ادامه داد: آب یکی از منابع تجدیدپذیر است ولی آن مقداری از آب تحت عنوان آب شیرین که قابل دسترسی برای کره زمین است، کمتر از یک درصد کل منابع آب است. ۹۷.۵ درصد آب شور و ۲.۵ درصد شیرین است و ۷۰ درصد آن در دسترس نیست و به شکل یخ و برف قطبی و ۳۰ درصد آن معادل ۱ درصد در اختیار مصرف کننده است.

اردکانیان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از آن که به مدیریت تامین آب توجه کنیم، بر مدیریت بهره برداری و مصرف متمرکز شده‌ایم. این‌که چگونه از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده بهتر استفاده شود که آب با تلفات کمتر و کیفیت بهتر به دست مصرف کننده برسد و این‌که مصرف کننده چگونه مصرف کند که با حجم آب کمتر نیازهایش برطرف شود، هر دو حوزه تامین و مصرف را نشان می‌دهد.

وزیر نیرو از اجرای شش پروژه در قالب انعقاد قرارداد همکاری مشترک خبر داد و گفت: این شش پروژه ناظر بر مدیریت بهره برداری و مدیریت مصرف است و کشور ما شدیدا نیازمند پرداخت هرچه بیشتر به دو عرصه آب و انرژی است.

وی ابراز امیدواری کرد: اجرای چنین طرح‌هایی مقدمه اولویت بخش عمومی در برنامه‌ریزی مدیریت آب باشد و از این طریق ۲۳ هزار و ۶۰۰ شغل مستقیم و غیر مستقیم با سرانه هزینه‌ای که برای این اشتغال‌زایی صورت می‌گیرد، به وجود آید.

به گزارش ایسنا، به موجب قرارداد مذکورکه میان وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت نیرو به امضا رسید، شش طرح آبرسانی با تانکر، توسعه و ترویج استفاده از کاهنده‌های مصرف آب، پکیج‌های ارتقای کیفی ( آب شیرین کن‌های مقیاس کوچک)، فعالیت‌های کاهش آب بدون درآمد و هدررفت آب، بهره‌برداری از امور آب و فاضلاب روستایی و بهره‌برداری از سامانه و تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب کشور به اجرا درآمده و بانک توسعه تعاون از محل بند الف تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۹۸ عاملیت پرداخت تسهیلات به طرح‌های آب و فاضلاب کشور را با مجموع ۱۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع داخلی بانک و صندوق توسعه ملی عهده دار شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.