×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۲ آذر , ۱۴۰۳

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از روابط عمومی ایرانسل، با توجه به اجرایی شدن برنامه‌ریزی‌ها و سرمایه‌گذاری‌های ایرانسل در حوزه بازی‌‌های رایانه‌ای، دیروز عصر، ۱۸ تیرماه، سلسله نشست‌های پیش رویداد چهارمین جشنواره بازی‌سازان مستقل ایران، در ساختمان مرکزی ایرانسل آغاز شد، تا در جریان نخستین نشست از این مجموعه نشست‌ها، بازی‌سازان و علاقه‌مندان به این صنعت بتوانند در حوزه‌های مورد نیاز از تجربیات یکدیگر و مجموعه‌هایی که فعالیت‌های گسترده‌تری در این خصوص انجام داده‌اند بهره بگیرند.

در نخستین دوره آموزشی و توانمندسازی از مجموعه نشست‌های پیش رویداد چهارمین جشنواره بازی‌سازهای مستقل ایران، حمید طوبی مدیر محصول بازی «کوئیزآوکینگز» و سعید رسول‌اف مدیرعامل «چارخونه» در دو بخش به ارائه تجربیات خود پرداختند.

آکادمی گیم ایرانسل

حمید طوبی در این دوره با اشاره به مدل‌های رایج کسب درآمد درون بازی‌ها گفت: «باید به این فکر کنیم که چرا باید برای بازی‌ها هزینه‌ای پرداخت شود؟ هزینه یک مورد در بازی را براساس چه مواردی تعریف می‌کنیم؟ این‌ دو سوال، سوالاتی هستند که معادله بزرگ درآمدزایی بازی‌سازها را تشکیل می‌دهد و می‌توانند نقطه قوت یک بازی به حساب بیایند.»

همچنین سعید رسول‌اف مدیرعامل چارخونه، پس از ارائه آمارهایی در بازارهای جهانی و معادل آن در ایران، با توجه به مدل‌های پرداخت‌های اشتراکی گفت: «پرداخت اشتراکی در چارخونه مشابه با نمونه‌های جهانی است.»

وی همچنین با اشاره به اینکه همکاری با چارخونه بسیار راحت است، ادامه داد: «ما به همفکری بازی‌سازان برای طراحی مدل و بازی‌وارسازی (Gamification) ارائه بازی‌ها در چارخونه نیازمندیم.»

رسول‌اف با اشاره به چند نمونه موفق از بازی‌هایی که مدل کسب و کار و پرداخت‌های داخل بازی را براساس مدل اشتراکی بر بستر پرداخت اپراتوری (DCB) تغییر داده‌اند، از بازی‌سازها، توسعه دهندگان و ناشران دعوت کرد تا با حضور در سایت seller.charkhoneh.com محتواهای خود را بارگذاری کرده و به بازار جامع محتوای دیجیتال «چارخونه»، بپیوندند.

آکادمی گیم ایرانسل

در نخستین روز از مجموعه پیش‌رویداد چهارمین جشنواره بازی‌سازهای مستقل ایران، پنلی با حضور حمزه آزاد «دبیر جشنواره بازی‌سازان مستقل ایران»، امیرحسین ناطقی «سازنده کوئیزآورکینگز»، حمید عبداللهی «سازنده بازی آمیرزا»، علی نادعلیزاده «سازنده بازی پرسیتی و فروت کرفت»، وهاب احمدوند «مدیرپروژه شرکت یارا موبایل» و محسن تسخیری «مدیرعامل شرکت نارین» برگزار شد وشرکت کنندگان در خصوص اهمیت‌ها و چالش‌ها و علل موفقیت «طراحی بازی‌ها» با رویکرد انتقال تجربیات گفت‌وگو کردند.

«آکادمی گیم ایرانسل» با هدف گسترش روابط ایرانسل با توسعه دهندگان صنعت بازی و حمایت از بازی‌سازان تشکیل شده است تا با ارائه زیرساخت‌ها و آموزش‌های لازم امکان رشد کیفی، کمی و تجاری سازی محصولات را فراهم کند. این آکادمی بخشی از پروژه بزرگ گیک ایرانسل است.

ایرانسل در قالب پروژه «گیک» با اختصاص امکانات فنی و بازاریابی از جمله فضای تبلیغاتی اختصاصی، اختصاص APIهای کاربردی، کیف پول اختصاصی برای برنامه، قابلیت استفاده برای تمام سیستم عامل‌ها، قابلیت ارسال پیام‌های اطلاع‌رسانی به تمام کاربران، فروم اختصاصی برای گفت‌وگو و پاسخ‌دهی به مسائل فنی، تحلیل و بررسی داده‌های برنامه به صورت آنلاین، اختصاص فضای رایگان جهت توسعه برنامه و ذخیره فایل‌ها  و همچنین آخرین اخبار حوزه دیجیتال و معرفی آخرین برنامه‌ها و بازی‌ها به حمایت از برنامه‌نویسان موبایل پرداخته است.

منبع خبر : ایرانسل

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.