Categories: اقتصادی

ایران جزء ۷ کشور برتر تولیدکننده طلا و جواهر جهان است

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، بهمن حسین‌زاده مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‎المللی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به افتتاح دوازهمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، نقره، جواهر، ساعت و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران، گفت: ایران جزو هفت کشور برتر طلا و جواهرسازی در جهان است.

او ادامه داد: ایران در المپیاد جهانی ساخت طلا و جواهرسازی کشور انگلستان سال ۲۰۱۱ رتبه پنجم، در المپیاد جهانی کانادا سال  ۲۰۰۹ دیپلم افتخار و رتبه هفتم، درسال ۲۰۱۳ در آلمان رتبه دوم و مدال نقره، در سال ۲۰۱۵ در برزیل دیپلم افتخار و رتبه پنجم را کسب کرده است.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران با بیان این مطلب که ما در زمینه ساخت طلا و جواهرسازی در وضعیت مطلوبی در جهان قرار داریم، اما در زمینه صادرات صنعت جواهرسازی و تولید انبوه، دچار ضعف جدی هستیم، افزود: برپایی این نمایشگاه می‌تواند تأثیر به سزایی در رشد صادرات در این زمینه داشته باشد.

اسفندیار سیفی، نایب‌رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر ایران نیز در حاشیه افتتاح دوازهمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، نقره، جواهر، ساعت و صنایع وابسته با بیان این که این نمایشگاه نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است، گفت: ۱۲۵ شرکت ایرانی و ۵ شرکت خارجی از کشور‌های ترکیه، ایتالیا، آلمان، انگلیس و ژاپن در این رویداد حضور دارند که ۹۰ شرکت از آن‌ها تولیدکننده طلا و جواهر ایرانی هستند.

او تصریح کرد: در دنیا ۷ کشور ایتالیا، ترکیه، هند، کره‌جنوبی، هنگ کنگ، تایلند و ایران جزو تولیدکنندگان برتر طلا و جواهر هستند و ایران می‌کوشد با افزایش میزان صادرات خود در این زمینه در میان این کشور‌ها به رتبه برتری دست یابد.

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، نقره، جواهر، ساعت و صنایع وابسته از امروز تا ۲۶ بهمن از ۹ الی ۱۷ میزبان بازدیدکنندگان است.

فتحنایی

Recent Posts

پیام مدیر عامل صندوق قرض الحسنه شاهد به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان و آغاز دهه امامت و ولایت

دکتر محمود تبریزی مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره طی پیامی فرارسیدن عید بزرگ قربان…

5 ساعت ago

ارائه بسته‌های ویژه همراه اول از عید قربان تا غدیر

بسته‌های ترکیبی جدید همراه اول به مناسبت دهه ولایت با تخفیف ویژه ارائه شد.

5 ساعت ago

قرارداد مشارکت شرکت بیمه دی و صدا و سیما امضا شد

قرارداد مشارکت شرکت بیمه دی با سازمان صدا و سیما با حضور مدیرعامل شرکت بیمه…

18 ساعت ago

کامبک هلند در اولین گام/ لهستان بدون لوا باخت

تیم فوتبال هلند در اولین دیدار در مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ برابر لهستان به پیروزی…

18 ساعت ago

توقف دانمارکی‌ها مقابل اسلوونی

تیم فوتبال دانمارک با تساوی مقابل اسلوونی شانس صدرنشینی گروه C را از دست داد.

18 ساعت ago

اعلام جزییات بسته‌های رومینگی همراه اول ویژه عرفه تا اربعین

بسته‌های رومینگ همراه اول ویژه ایام عرفه تا اربعین، برای استفاده در کشور عراق اعلام…

18 ساعت ago